kan een werkgever je in een andere loonschaal plaatsen na reorginisatie?

dit na het opheffen van een functie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Na een reorganisatie kan dat maar jij behoud dan wel je loon wat je nu hebt.
ronron1212
10 jaar geleden
Na een reorganisatie kan dat, als bijvoorbeeld is vastgesteld door een onafhankelijk buro (hier zijn regels voor) dat de inhoud van jou functie is veranderd. Dan kan ook de schaling hierop worden aangepast. Het kan wel zo zijn dat jij weer direct geplaatst wordt op de veranderde functie, met dus ook een andere salarisschaal. Je behoudt in ieder geval je oude salaris.

In sommige gevallen kan het voorkomen dat je in delen salaris moet inleveren, indien je meer verdiend dan het maximum van de salarisschaal behorende bij jou functie. Dit speelt niet bij een reorganisatie, maar bijvoorbeeld wel bij een demotie (naar een functie met een lagere salarisschaal overstappen). Steeds meer bedrijven hebben demotie geregeld in hun cao. Oftewel, in kleine stapjes wordt je salaris dat je boven het maximum van de salarisschaal (behorende bij je nieuwe job) verdiend dus afgebouwd tot het maximum van de (lagere salarisschaal).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zij mogen je niet plaatsen in een langere salarisschaal, maar wel in een hogere.
Wel is het mogelijk dat je toeslagen en andere elementen die niet toe het vaste salaris horen kwijt raakt.