hoe is de veiligheid van een creditcard?

Als ik via internet iets bestel met een creditcard, moet ik dan altijd de verificatiecode welke op de achterkant staat gebruiken?
En krijgt degene waar ik iets koop ook deze cijfers te zien? Ik bedoel het nummer van de creditkaart en de verificatiecode.
Kunnen ze ook geld van mijn rekening halen als ze mijn kaartnummer alleen hebben, zonder de verificatiecode?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Bij een bestelling via internet moet je onder andere een electronische handtekening zetten, om de bestelling te bevestigen. Je ip adres wordt vervolgens bij de verkopende partij opgeslagen.

Als er achteraf vragen blijken te zijn over een betaling, dan kan de creditcardmaatschappij een onderzoek instellen. de verkopende partij is verplicht om hieraan mee te werken. Moet dan onder andere de gegevens van de electronische handtekening kunnen tonen.

Bij twijfel vergoed de creditcardmaatschappij een betaling aan de klant.

Het is dus allemaal redelijk safe. Als je je maar houdt aan de voorschriften.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat wordt steeds veiliger.

Extra beveiliging met Verified by Visa
Verified by Visa is een systeem dat extra veiligheid biedt bij online winkelen. Het beschermt uw Visa kaart tweemaal wanneer u online winkelt. Dit gebeurt met een persoonlijke boodschap die alléén u kent in combinatie met uw eigen geheime wachtwoord. Als u zich hiervoor heeft aangemeld, krijgt u deze extra bescherming op veel van uw favoriete winkelsites. U kunt het nu al gebruiken op meer dan 54.000 winkelsites. Elke dag komen er meer bij.

Op dit moment wordt Verified by Visa al aangeboden door diverse online winkeliers in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een groot gedeelte van de veiligheid ligt bij de creditcard bedrijven, deze spenderen miljoenen per jaar aan extra veiligheden. Deze kaarten zijn ook behoorlijk veilig, en voeldoen aan de eisen die de meeste regeringen aan de kaarten wenst.

Echter is er ook een belangrijke gedeelte van deze veiligheid voor uw rekening.
Waar koopt u uw spullen (en betaald met creditcard),
persoonlijk zal ik mijn spullen die ik bij 'toppie toppie online' koop niet snel met een creditcard betalen.

En geef natuurlijk nooit aan derde je creditcard nummer met veiligheids nummer weg.