Heeft iemand enig idee wanneer de aankopen op kassabonnen gedigitaliseerd gaan worden?

Ik ben erg benieuwd wanneer het ook mogelijk gaat worden om een overzicht van alle aankopen op 1 bon (bijv. bij een supermarkt) digitaal aan een pin transactie toe te voegen om vervolgens in een applicatie als Yunoo te uploaden.

Hierdoor zou een gemakkelijk, volledig en zeer gedetailleerd inzicht mogelijk zijn in het aankoop gedrag van personen en gezinnen.

Mocht iemand weten wie of welke organisatie dit aan het onderzoeken is dan hoor ik dat graag!

Weet jij het antwoord?

/2500

Een pintransactie is eigenlijk niet meer dan een combinatie met cijfers die van bank naar bank word overgeschreven. Je zou je kunnen afvragen of het noodzakelijk is om desbetreffende informatie van producten te willen zien, en of je de informatie inzichtelijkt 'wilt' krijgen en wilt vergelijken met anderen. (verslaving, controlegevoeligheid van sommige mensen laat te wensen over). Het concept van Yunoo is hier op gebasseerd, en kan ook snel te ver doorschieten op het eigenlijke doel, het verschaffen van een doeltreffend overzicht waarmee je uit de voeten kan.

Technisch is er allemaal veel mogelijk. Maar wie zit er op te wachten, behalve jij dan. Ik denk dat winkeliers niet voor de kosten op willen draaien om al hun kassa's aan te passen of te vervangen en de meeste klanten zullen ook niet bereid zijn om hiervoor op te draaien. Maar een digitale kassabon in de vorm van een pasje, is best realiseerbaar.

Op een geprinte kassabon kan je ook je aankopen controleren. Onvolkomenheden zijn dan onmiddelijk te overleggen in de winkel. Als je eerst naar huis moet en daar vanaf het beeldscherm of vanaf een print out de boel controleren is zoiets als de achterdeur uit. Winkeliers zullen echt niet meewerken. Een dergelijk inzicht zal zich ontpoppen op het aanschaffen van minder artikelen. Winkeliers hebben belang bij de aankoop van meer artikelen. Of u nu in de bijstand zit of dat u in de Quote top 100 staat.

Dit gaat nooit gebeuren. Er is geen nu tvoor de bank, de winkelier noch voor het gros van de mensen. Tevens kom je heel snel in privacy gevoeligheden als de wineklier aan de bank gegevens gaat geven over je aankopen.

Ja, dat zou bijzonder handig zijn want zo is het voor de klant ook veel gemakkelijker om aanspraak te maken op garantie: je raakt je bonnen niet zo snel kwijt. En daar zit 'm nou net de kneep! De winkeliers zijn helemaal niet gebaat bij een verbeterd bonnen-bewaar-systeem. Als je tevee na twee jaar plotseling de geest geeft en je kunt de bon niet meer vinden, ga jij dan nog verhaal halen? Ik denk de meerderheid niet. Heb je de bon nog wel dan heb je recht op restitutie of reparatie. De winkelier zit dan weer met extra kosten. En dat de winkeliers dat niet zo zien zitten, blijkt m.i. uit het feit dat sommige winkeliers bonnetjes printen die in notime verbleken!

Een hoop bonnen vervagen in de loop der tijd. Scan deze daarom in, samen met het garantiebewijs.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100