Heeft iemand enig idee wanneer de aankopen op kassabonnen gedigitaliseerd gaan worden?

Ik ben erg benieuwd wanneer het ook mogelijk gaat worden om een overzicht van alle aankopen op 1 bon (bijv. bij een supermarkt) digitaal aan een pin transactie toe te voegen om vervolgens in een applicatie als Yunoo te uploaden.

Hierdoor zou een gemakkelijk, volledig en zeer gedetailleerd inzicht mogelijk zijn in het aankoop gedrag van personen en gezinnen.

Mocht iemand weten wie of welke organisatie dit aan het onderzoeken is dan hoor ik dat graag!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Een pintransactie is eigenlijk niet meer dan een combinatie met cijfers die van bank naar bank word overgeschreven. Je zou je kunnen afvragen of het noodzakelijk is om desbetreffende informatie van producten te willen zien, en of je de informatie inzichtelijkt 'wilt' krijgen en wilt vergelijken met anderen. (verslaving, controlegevoeligheid van sommige mensen laat te wensen over). Het concept van Yunoo is hier op gebasseerd, en kan ook snel te ver doorschieten op het eigenlijke doel, het verschaffen van een doeltreffend overzicht waarmee je uit de voeten kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Technisch is er allemaal veel mogelijk. Maar wie zit er op te wachten, behalve jij dan. Ik denk dat winkeliers niet voor de kosten op willen draaien om al hun kassa's aan te passen of te vervangen en de meeste klanten zullen ook niet bereid zijn om hiervoor op te draaien.
Maar een digitale kassabon in de vorm van een pasje, is best realiseerbaar.
jc54
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
aan de andere kant is het ook kosten besparend: 1, geen papierenrolletjes meer aan hoeven te schaffen
2, geen tijd meer verspillen aan het wisselen van die papierenrolletjes
3, voor al die bonnetjes die men in het karretje laat liggen, direct in de omgeving weggooit etc, geen afvalverwerkingskosten meer. Ik ben voor een digitale kassabon die je op je op dat moment hopelijk inmiddels universele pinpas kan opslaan. (universeel voor ovchip, pinnen, chippen, bibliotheekpas alles waar je toegang toe verkrijgt door een chip te gebruiken) Dan heerlijk thuis met die chip tegen je chiplezer aan en voila je kan alles lekker zetten waar je wil, gewoon in een excel of word.
Op een geprinte kassabon kan je ook je aankopen controleren. Onvolkomenheden zijn dan onmiddelijk te overleggen in de winkel.
Als je eerst naar huis moet en daar vanaf het beeldscherm of vanaf een print out de boel controleren is zoiets als de achterdeur uit.
Winkeliers zullen echt niet meewerken. Een dergelijk inzicht zal zich ontpoppen op het aanschaffen van minder artikelen. Winkeliers hebben belang bij de aankoop van meer artikelen. Of u nu in de bijstand zit of dat u in de Quote top 100 staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit gaat nooit gebeuren. Er is geen nu tvoor de bank, de winkelier noch voor het gros van de mensen. Tevens kom je heel snel in privacy gevoeligheden als de wineklier aan de bank gegevens gaat geven over je aankopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat zou bijzonder handig zijn want zo is het voor de klant ook veel gemakkelijker om aanspraak te maken op garantie: je raakt je bonnen niet zo snel kwijt. En daar zit 'm nou net de kneep! De winkeliers zijn helemaal niet gebaat bij een verbeterd bonnen-bewaar-systeem. Als je tevee na twee jaar plotseling de geest geeft en je kunt de bon niet meer vinden, ga jij dan nog verhaal halen? Ik denk de meerderheid niet. Heb je de bon nog wel dan heb je recht op restitutie of reparatie.
De winkelier zit dan weer met extra kosten.
En dat de winkeliers dat niet zo zien zitten, blijkt m.i. uit het feit dat sommige winkeliers bonnetjes printen die in notime verbleken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hoop bonnen vervagen in de loop der tijd. Scan deze daarom in, samen met het garantiebewijs.