Graag wil ik als hobby een orienterende cursus gaan doen over honden (voorbeeld hondentolk/fluisteraar/trainer niet voor een groep

Ik zelf heb MBO niveau 2 opleidingen afgerond.
Het mag ook een thuisstudie zijn. Tijdsduur ongeveer maximaal 3 maanden om te kijken wat ik leuk vind.
Wel betaalbaar.Ik woon in Noord holland.

Toegevoegd na 19 uur:
thuisstudie of iets dergelijks waarbij eventuele cursusdagen in het weekend zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je zou kunnen beginnen met een basiscursus over hondengedrag, dit is erg leerzaam voor jezelf en je kunt kijken of je er verder in wilt. http://www.tinley.nl/Opleidingen/o_honden.html

Als je een officiele cursus wilt doen over bijvoorbeeld het houden van honden, hebben van hondenpension en veel kennis over honden (basiskennis over verzorging, huisvesting, wetgeving) geeft de LOI een goede cursus:
http://www.loi.nl/Cursussen/Dierenzorg/vakbekwaamheid_honden_en_kattenbesluit/index.htm

Ikzelf ben via een hondencursus met een gedragsdeskundige in contact gekomen en heb een paar keer met hem meegekeken (soort hondenfluisteraar) heel boeiend! Je kunt in je omgeving eens kijken of een kennis ofzo iemand kent waarbij je kunt meekijken? Die persoon kan je dan heel veel info geven over cursussen en opleidingen die je nodig hebt om iets te gaan doen met honden en gedrag.

kijk ook eens op google bij cursus hondengedrag, wellicht staat er iets voor je bij. Succes!