Vrienden dreigen in de schuldhulpverlening terecht te komen, kan de schuld aan IBG (studiefinanciering) daar ook in mee worden genomen?

Heeft IBG net als bv. Belastingdienst voorang bij schuldhulpverlening?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een dergelijke situatie is het belangrijk om zo snel mogelijk actie te ondernemen en met de schuldeisers contact op te nemen. Meer informatie over wat je zelf kunt doen bij schulden kun je vinden op de website www.zelfjeschuldenregelen.nl.

Antwoorden (3)

als je in de sanering komt worden alle schulden meegenomen en dan wordt bekeken hoe en wat af te lossen
wel gaan gelden zoals belastingschulden , studiefinanciering voor als het gaat om aflossen
schulden bij bedrijven {zoals wehkamp enz}komen later aan bod
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dit wordt er ook in meegenomen. Alle schulden aan aan instanties etc hebben voorrang. Schulden aan personen in je omgeving (geleend van anderen) hebben geen prioriteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doel je op de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen? zodat je in 3 jaar van al je schulden af kunt komen? hiervan is de IB-groep uitgezonderd, studieschulden blijven dus ook na 3 jaar gewoon opeisbaar.