Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een WAJONG uitkering...

Hoeveel geld mag je Belastingvrij) bijverdienen als je een WAJONG uitkering hebt?
Ik wil wat bijverdienen gaan maar hoeveel mag ik bijverdienen (hoe bewijs ik dit) zonder aftrek van mijn uitkering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien had ze hem al een tijdje? ik ken nog wel een ouder iemand die er een heeft.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Uitkeringsgerechtigden mogen bijverdienen naast de wajong-uitkering. De grens van het bijverdienen wordt bepaald door de hoogte van de wajong-uitkering. Bij volledige uitkering mag maximaal 20% van het minimumloon bijverdiend worden......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraagt 2 verschillende dingen. Belasting vrij is wat anders als gekort worden op je uitkering.
Maar waarom zou je geen aftrek willen? Als jij kan en mag werken dan is dat alleen maar goed.
Er is geen pasklaar antwoord voor te geven. Uwv streeft naar werken maar van een paar uurtjes werken wordt je echt niet veel gekort
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem hiervoor contact op met je uitkeringsinstantie, die zullen je ook wel willen helpen om passend werk voor je te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom probeer je niet een reintegratietraject om gewoon je eigen geld te verdienen. Er wordt heel goed gekeken of je het aankunt.

Je kan toch nooit minder geld krijgen dan je nu hebt, want de bijstand blijft altijd vangnet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste GewoonHelena,

Als je gaat werken heeft dit meestal gevolgen voor de hoogte van je Wajong uitkering.
Het is daarom belangrijk dat je het UWV tijdig informeert. Hiervoor kun je het wijzigingsformulier Wajong gebruiken.
Na ontvangst stuurt UWV je een beslissingsbrief waarin staat wat de hoogte van je uitkering wordt.

Het wijzigingsformulier en aanvullende Informatie over werken naast je Wajong uitkering vind je hier: http://tinyurl.com/34tuop7

Je kunt ook zelf een berekening maken met de rekenhulp Wajong op: http://tinyurl.com/36gj75a.



Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding