Ben ik verplicht om administatiekosten te betalen bij een doorberekende bekeuring?

Bekeuring opgelopen met leenauto. De garage zet hier nog eens € 12.50 bovenop + BTW. Is dit redelijk? Ze hoeven er toch niet op te verdienen? Een bedrag van € 5,- lijkt mij ook meer dan voldoende.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ze zullen er zeker niet op verdienen zij hebben er ook werk aan om de bekeuring te verwerken betalen en de kosten aan jou door te rekenen. in de alg voorwaarden zal je vast getekend hebben voor deze adm fee die zeker niet onredelijk is.

Ik betwijfel of ze erop verdienen, het is niet meer dan redelijk dat je ze vergoed voor de tijd die ze eraan moeten besteden om de boete te betalen én om jou achter de broek aan te zitten. Uitgaande van een uurtarief (dat is niet hetzelfde als uurloon!) van € 50,- exclusief btw, is dat een vergoeding voor een kwartiertje werk. Lijkt me redelijk. Ik zou niet aarzelen om dat te betalen, wegens helder geval van eigen schuld, dikke bult.

Ik vind het alleszins redelijk dat je een tegemoetkoming (want gezien het bedrag is het dat) in de gemaakte kosten betaald. Je kan beter in de pen klimmen over de 6 euro adm. kosten die de wetgever je nog bovenop je bekeuring in rekening brengt. Dat is diefstal van de bovenste plank.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100