hoeveel spaargeld mag je hebben met een wajong uitkering?

ik wil graag weten hoeveel spaargeld je mag hebben met een wajong uitkering en ik kan dit nergens op internet terug vinden lijkt me wel handig te weten voor ik ooit teveel spaargeld heb

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.spaarbaak.nl/zoeken.php?zw=wajong+spaargeld+2014
fisbel
10 jaar geleden
Er is geen vermogenstoets op de Wajong-uitkering.
Wel is vermogen van invloed op de toeslagen. Er is geen huurtoeslag mogelijk als het vermogen meer is dan € 21.139 (alleenstaande 2014 / fiscaal partners het dubbele) En er is geen zorgtoeslag en kindgebonden budget mogelijk als het vermogen hoger is dan € 102.499 (alleenstaande) – dit laatste bedrag geldt voor 2013 en wordt elk jaar aangepast.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgtoeslag/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-zorgtoeslag.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overigens is PvdA-staatssecretaris Jetta Klijnsma van plan meer dan de helft van de Wajongers hun uitkering te ontnemen. Ook al zijn ze 70% arbeidsongeschikt. Zij komen dan in de bijstand terecht. En daar geldt wel een vermogenstoets. Dat kan betekenen dat ze helemaal geen inkomen meer hebben.

Antwoorden (1)

De Wajong is een arbeidsongeschiktheidsuitkering: die kennen geen vermogenstoets.

De omvang van het eigen vermogen zoals spaargeld is niet van invloed op de uitkering.