hoelang duurt het voordat het geld op mijn rekening staat?

Een vriend van mij heeft wat geld overgemaakt naar mijn rekening, van een ing rekening naar mijn ing giro rekening.
Hoelang duurt het voordat het geld daadwerkelijk op mijn rekening staat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (7)

Van een paar minuten tot een paar uur.
Als ik geld van mijn ing overmaak naar mijn dochter of zus dan staat het er gelijk op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van ING naar ING meteen. Mits uitgevoerd met telebanking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geld staat er over maximaal een paar uur op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als het vandaag is overgemaakt bestaat de kans dat je wel eens tot morgen zou moeten wachten
Als je internetbankiert kun je ergens op de site vinden hoelang het allemaal duurt
anneliez
13 jaar geleden
Snelheid Betalingsverkeer en uiterste tijdstippen
Betaalopdrachten die u via Mijn ING en de Saldolijn geeft, verwerkt de ING heel snel. Wilt u nog sneller een betaling doen naar een Nederlandse bankrekening? Dan is de Spoedbetaling een optie.

Mijn ING* en Saldolijn
Binnen Nederland: naar een andere Betaalrekening van de ING

Uiterste tijdstip Zichtbaar en beschikbaar op Betaalrekening van de ING Boekdatum**
Werkdagen voor 22.00 uur Direct (reservering) Dezelfde dag
Werkdagen na 22.00 uur en in het weekend Direct (reservering) De eerstvolgende werkdag

Binnen Nederland: naar een andere bank

Uiterste tijdstip Op te nemen van de bankrekening andere bank
Werkdagen voor 15.30 uur Dezelfde dag***
Werkdagen na 15.30 uur en in het weekend De eerstvolgende werkdag

Mijn ING
Naar bankrekening in het buitenland

Uiterste tijdstip Valutasoort Geld uiterlijk bij bank van de ontvanger binnen de EER Geld uiterlijk bij bank van de ontvanger buiten de EER***
Werkdagen voor 16.30 uur Euro Binnen 3 werkdagen* Gemiddeld 5 werkdagen
Werkdagen voor 16.30 uur Andere EER-valuta Binnen 4 werkdagen Gemiddeld 5 werkdagen
Werkdagen voor 16.30 uur Overige valuta Gemiddeld 5 werkdagen*** Gemiddeld 5 werkdagen

Van betalingen die na 16.30 uur worden aangeleverd, start de verwerking de volgende werkdag.

Meer informatie over Mijn ING

Met een Spoedbetaling: alleen binnen Nederland

Aanlevering voor 13.30 uur Op te nemen van de rekening van begunstigde
Naar Betaalrekening van de ING Na 1 uur
Naar rekening andere bank Na 1,5 uur

Meer informatie over de Spoedbetaling

Bijschrijving op uw Betaalrekening afkomstig van een andere ING Betaalrekening*

Uiterste tijdstip Zichtbaar en beschikbaar op Betaalrekening van de ING Boekdatum
Werkdagen voor 22.00 uur Direct (reservering) Dezelfde dag
Werkdagen na 22.00 uur en in het weekend Direct (reservering) De eerstvolgende werkdag

Bijschrijving op uw Betaalrekening afkomstig van een andere bank

Soort betaling Uiterste tijdstip betaling binnen bij ING Geld uiterlijk geboekt op uw rekening
Binnenland: van andere bank 16:30 Dezelfde dag
Uit het buitenland in Euro 16:30 Dezelfde dag
Uit het buitenland in overige EER-valuta 14:30 Dezelfde dag
Uit het buitenland, in niet EER-valuta 14:30 2 werkdagen later

* Voor de doorlooptijd van betalingen via Mijn ING met beveiligingscalculator gelden andere doorlooptijden. Deze kunt u na het inloggen vinden.
**
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Direct als je vriend op zijn ing heeft gezien verwerkt staat het er direct op bij jou. Tegenwoordig verdient de bank niet meer aan het langer vasthouden van geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laatste zin is niet correct. Vergelijk de valutadatum maar. Je zal zien dat ze altijd een dag of twee afsnoepen. Zelfs als het een overschrijving binnen dezelfde bank en zelfs tussen je eigen rekeningen bij dezelfde bank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb daar nooit last van mijn partner en ik zitten bij de ING en wij kunnen direct geld naar elkaar overmaken en hier ook direct over beschikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@panni. Het geld staat ook onmiddellijk op de rekening. Althans als je ziet het. Sommige banken hanteren valutering, waardoor je verschillen hebt.
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Valutering) Dit is zo te zien niet het geval voor ING. Misschien moet ik overtappen naar de ING :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou die is ook niet altijd ideaal hoor :-)
Als ik geld stort naar iemand met dezelfde bank staat er er meteen op!
Je hebt namelijk geen extra tussenpersonen etc. nodig omdat je niet van bank wisselt.