hoelang duurt het voordat het geld op mijn rekening staat?

Een vriend van mij heeft wat geld overgemaakt naar mijn rekening, van een ing rekening naar mijn ing giro rekening.
Hoelang duurt het voordat het geld daadwerkelijk op mijn rekening staat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Van een paar minuten tot een paar uur. Als ik geld van mijn ing overmaak naar mijn dochter of zus dan staat het er gelijk op.

Van ING naar ING meteen. Mits uitgevoerd met telebanking.

Dat geld staat er over maximaal een paar uur op.

Maar als het vandaag is overgemaakt bestaat de kans dat je wel eens tot morgen zou moeten wachten Als je internetbankiert kun je ergens op de site vinden hoelang het allemaal duurt

Snelheid Betalingsverkeer en uiterste tijdstippen Betaalopdrachten die u via Mijn ING en de Saldolijn geeft, verwerkt de ING heel snel. Wilt u nog sneller een betaling doen naar een Nederlandse bankrekening? Dan is de Spoedbetaling een optie. Mijn ING* en Saldolijn Binnen Nederland: naar een andere Betaalrekening van de ING Uiterste tijdstip Zichtbaar en beschikbaar op Betaalrekening van de ING Boekdatum** Werkdagen voor 22.00 uur Direct (reservering) Dezelfde dag Werkdagen na 22.00 uur en in het weekend Direct (reservering) De eerstvolgende werkdag Binnen Nederland: naar een andere bank Uiterste tijdstip Op te nemen van de bankrekening andere bank Werkdagen voor 15.30 uur Dezelfde dag*** Werkdagen na 15.30 uur en in het weekend De eerstvolgende werkdag Mijn ING Naar bankrekening in het buitenland Uiterste tijdstip Valutasoort Geld uiterlijk bij bank van de ontvanger binnen de EER Geld uiterlijk bij bank van de ontvanger buiten de EER*** Werkdagen voor 16.30 uur Euro Binnen 3 werkdagen* Gemiddeld 5 werkdagen Werkdagen voor 16.30 uur Andere EER-valuta Binnen 4 werkdagen Gemiddeld 5 werkdagen Werkdagen voor 16.30 uur Overige valuta Gemiddeld 5 werkdagen*** Gemiddeld 5 werkdagen Van betalingen die na 16.30 uur worden aangeleverd, start de verwerking de volgende werkdag. Meer informatie over Mijn ING Met een Spoedbetaling: alleen binnen Nederland Aanlevering voor 13.30 uur Op te nemen van de rekening van begunstigde Naar Betaalrekening van de ING Na 1 uur Naar rekening andere bank Na 1,5 uur Meer informatie over de Spoedbetaling Bijschrijving op uw Betaalrekening afkomstig van een andere ING Betaalrekening* Uiterste tijdstip Zichtbaar en beschikbaar op Betaalrekening van de ING Boekdatum Werkdagen voor 22.00 uur Direct (reservering) Dezelfde dag Werkdagen na 22.00 uur en in het weekend Direct (reservering) De eerstvolgende werkdag Bijschrijving op uw Betaalrekening afkomstig van een andere bank Soort betaling Uiterste tijdstip betaling binnen bij ING Geld uiterlijk geboekt op uw rekening Binnenland: van andere bank 16:30 Dezelfde dag Uit het buitenland in Euro 16:30 Dezelfde dag Uit het buitenland in overige EER-valuta 14:30 Dezelfde dag Uit het buitenland, in niet EER-valuta 14:30 2 werkdagen later * Voor de doorlooptijd van betalingen via Mijn ING met beveiligingscalculator gelden andere doorlooptijden. Deze kunt u na het inloggen vinden. **

Bronnen:
http://www.ing.nl/particulier/betalen/beta...

Direct als je vriend op zijn ing heeft gezien verwerkt staat het er direct op bij jou. Tegenwoordig verdient de bank niet meer aan het langer vasthouden van geld.

Als ik geld stort naar iemand met dezelfde bank staat er er meteen op! Je hebt namelijk geen extra tussenpersonen etc. nodig omdat je niet van bank wisselt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100