Kan ik als student een uitkering krijgen?

Hallo,
Ik ben ongeveer dal drie maanden depressief en heb daardoor niet kunnen werken. Inmiddels heb ik deels het werken weer opgepakt omdat ik het anders financieel niet red. Ik vraag mij af of ik in aanmerking kom voor een uitkering oid. Ik hoor het graag, want dit is eigenlijk geen doen... Ik hoor het graag!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Je leeftijd en het feit of je stufi ontvangt zijn belangrijk om te weten. 21+ en geen stufi dan heb je kans bel het werkplein van uwv hiervoor
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je 19 jaar bent dan kan het zijn dat je recht hebt op bijstand.
Bent u 18, 19 of 20 jaar dan kunt u recht hebben op bijstand. Deze bijstand is minder hoog dan de bijstand voor mensen van 21 jaar en ouder omdat uw ouders nog financieel verantwoordelijk zijn voor u.
In principe moet je dus bij je ouders aankloppen.
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud?pid=510

Is dat absoluut onmogelijk dan kun je bij jouw gemeente kijken hoe de regels
daar zijn.
Maar "3 maanden depressief" is niet voldoende indicatie.
Uiteindelijk krijg je studiefinanciering, toch?
Je moet een heel medisch traject doorlopen en absoluut arbeidsongeschikt verklaard zijn door deskundige.