Als je WIA uitkering stopt (einde periode) krijg je daarna dan nog een bijstandsuitkering o.i.d.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (3)

Als je WIA uitkering stopt zal je als het goed is geholpen worden met het zoeken naar werk als je dat zelf niet kan.
De bedoeling is dat je gaat werken en niet van de ene in de andere uitkering rolt.
Neem eens contact op met je uitkeringsinstantie en vraag wat ze voor je/samen met jou kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
ja en dat werk ligt al klaar, gelijk beginnen.
Utrecht
13 jaar geleden
Inderdaad, dat werk is er vaak wel. Ga maar eens kijken bij het arbeids- of uitzendbureau; werk zat! Maar we vinden het vaak niet passend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 45 en toen ik besloot weer te gaan werken, was ik binnen 2 weken aan het werk.
Niet in waarvoor ik geleerd heb, niet de ideale baan, voor het minimumloon,voorlopig nog niet het aantal uren wat ik graag wil, maar ik heb wel werk. Dus als ik het kan, waarom een ander dan niet.
als je je eisen maar aanpast. Het werk via uitzendbureaus wordt steeds weer meer hoorde ik deze week in het nieuws, dus hup aanpakken. Maar zeker als je uit een uitkeringssituatie komt dan wordt je geholpen waar nodig, maar je zal wel zelf actie moeten ondernemen.
Lees maar even op deze site, dan weet je beter, wat je te wachten staat.
http://www.uwv.nl/wia/aan-het-werk/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt eerst een WGA uitkering en als die afgelopen is wordt je geacht minimaal de helft van je "verdiencapaciteit" te verdienen. Als dat zo is krijg je nog een loonaanvullingsuitkering. Is dat niet zo dan krijg je een vervolguitkering die lager is dan de WGA.
Uiteindelijk krijg je na die periode een bijstandsuitkering.

Dit alles ervan uitgaande dat je niet duurzaam en volledig arbeidsongeschikt bent, want dan krijg je een IVA uitkering tot je 65 ste.