Hoe weiger je op een nette manier klanten?

Reden in dit geval is dat je het onverantwoord vind de cliënt te behandelen omdat je grote vermoedens hebt dat de gewenste resultaten niet behaald kunnen worden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Klanten weigeren is 'not done', maar klanten adviseren om een andere behandelmethode te volgen is een andere zaak. Als ze dan toch perse willen worden behandeld door jou, heb je ze duidelijk gewaarschuwd dat het geen positief, en misschien wel een negatief effect zal hebben. Toegevoegd na 6 minuten: je kunt toch duidelijk stellen ‘meneer, mevrouw, kies svp een andere behandelmethode want wat ik doe sluit totaal niet aan op uw probleem’? Dan vertel je precies waar het op staat, en als ze dan toch nog bij jou willen worden behandeld, dan kan je gewoon vertellen dat het mogelijk is maar dat het alleen een .....behandeling is (weet niet wat je precies doet) en dat ze daar dus geld aan kwijt zijn zonder dat het een voor hem/haar positief effect heeft.

zeg gewoon op een nette manier dat je denkt niks voor die persoon te kunnen betekenen maar probeer de client wel een ander adres te geven die hem/haar wel kunnen helpen

Heb jij grote vermoedens? Of hebben jullie die samen? Ik bedoel: de klant verwacht iets van jou en pas als dat uitgesproken is, kan jij bepalen of jij aan die verwachtingen kunt voldoen. Kan dat volgens jou niet, na een gesprek, dan kun je dat ook gewoon zeggen. Als iemand iets van jou wil, wat jij niet kan geven, dan zeg je dat en geef je daarbij je argumenten. Als de klant dan toch nog klant wil zijn, en keurig betaalt, waarom zou je het dan niet doen. Mensen willen toch om heel verschillende redenen een massage? Dat hoeft toch niet altijd tot bepaalde resultaten te leiden? Mijn fysiotherapeut wil mij op dit moment ook niet als klant. Die zegt: ga maar gewoon op vakantie en probeer veel te bewegen. Dat is nu beter dan een behandeling. Dan neem ik dat aan.

vertel de klant in gepast ABN dat je hoogstwaarschijnlijk de gewenste resultaten niet haalt, en vooral ook de reden ervan. mocht je een opening zien om deze klant toch te kunnen helpen vertel/zeg dat ook. sterkte en suc6!!

Op mijn werk weigeren wij mensen op de volgende manier: bedankt voor u interesse, maar op dit moment zien wij helaas geen mogelijkheid om een voor u passend resultaat te behalen.

Tot mijn grote spijt moet ik u mededelen dat ik u niet kan behandelen . Omdat ik bij u niet het gewenste resultaat kan bereiken wat ik voor ogen heb . En niet de kans willen lopen dat u nadertijd ontevreden weer naar huis gaat . Daar ben ik niet mee geholpen en u ook niet .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100