In Groningen word jaarlijks een hardloopevenement de 4Mijl georganiseerd, mag je de naam 4Mijl ook gebruiken voor je eigen aan te bieden actie?

Het gaat er dus om of ik de naam ook mag gebruiken in de combinatie 4Mijl arrangement, of is 4Mijl zo'n algemene naam dat het wel weer mag, of juist niet omdat het een naam heeft?

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens is "4Mijl" geen officieel geregistreerd merk volgens http://www.boip.int/nl

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het geen geregistreerd merk is, zou het moeten mogen.

Maar je wilt geen ruzie met de organisatoren van zo'n jaarlijks evenement, dus ik zou contact met ze
opnemen om te overleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een merk is geregistreerd, zegt niet alles.

Andere antwoorden (1)

4 mijl is een afstand, die je internationaal veel tegenkomt bij loopevenementen. Deze benaming is vrij te gebruiken. Als je 4 mijl wil gaan koppelen aan je eigen producten dan kan dit gewoon. Overleg met de organisatie van de 4 mijl groningen is nergens voor nodig. Zij hebben hier gewoon niks over te zeggen.
AlphaLimaSierra