Mag een bedrijf wettelijk gezien administratiekosten berekenen bij niet tijdige betaling van een factuur?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het in de algemene voorwaarden van dat bedrijf staat, dan staan ze in hun recht.

Ja dat mag als het is aangekondigd in de algemene voorwaarden. Wel moeten de administratiekosten op verzoek worden aangetoond, maar uit eigen ervaring weet ik dat dat geen enkel probleem is.

nee , en ook niet als het in de algemene voorwaarden staat . als ik in de algemene voorwaarden zet dat je bij te laat voldoen van factuur de hoelahoep moet gaan staan dansen in je adams kostuum denk ik niet dat je daar dan maar aan moet geloven.

Dat doen ze wel, maar ze kunnen niet aantonen dat je de eerste rekening gehad hebt. als hun dit wel kunnen aantonen, dan moeten ze de eerste rekening, schriftelijk aangetekend hebben. zodat je een handtekening hebt gezet bij ontvangst. Zolang hun niet kunnen aantonen, en bewijzen dat jij de orginele rekening hebt gehad, hoef jij geen extra kosten te betalen. Ik heb het ook gehad, en bij die instantie hadden ze geen poot om op te staan,omdat ze niet konden bewijzen dat ik het orgineel gehad had. Terwijl ze wel 50 euro adm. kosten gingen bereken bij de tweede factuur. deze heb ik nooit betaald, behalve de rekening zonder de adm .kosten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100