Worden de ooglaser operaties steeds goedkoper?

Heeft het zin om nog een paar jaartjes te wachten?

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een paar jaar wacht = een paar jaar langer gespaard ;)
+ goeievraag

Het beste antwoord

Naast dat de operaties steeds goedkoper worden, heeft het ook zin, om nog een paar jaar te wachten, omdat de technieken nog in ontwikkeling zijn.

Ik fiets af en toe een rondje op de racefiets met een groepje oogartsen. Valt me altijd weer op, hoeveel van hen nog een bril draagt. Zolang zij niet massaal overstappen op een operatie, lijkt me dat de tijd nog niet rijp is, om dat zelf te doen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je goed (oog)contact hebt met, vraag het ze eens? Ik fiets namelijk ook altijd met een bril; tegen de vliegjes.

Andere antwoorden (4)

Het is in de afgelopen jaren wel heel erg veel goedkoper geworden, mijn stiefvader betaalde 3600 gulden per oog... (ongeveer 1500 euro.) En dat was 12 jaar geleden.

Het zal niet veel goedkoper worden dan dat het nu is, en het word niet vergoed door de verzekering, dus als je het echt nodig hebt zou ik het gewoon doen, het is 300/400 euro per oog, en het is zo gepiept. Mijn stiefvader heeft er geen spijt van gehad, en hij is er heel erg blij mee uiteindelijk!

Ik zou het dus gewoon gaan doen als ik jou was!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me af wat er dan bezuinigd moet gaan worden?
De tijdsduur van de behandeling?
Het vooronderzoek?
De nabehandeling?
Medicatie?

Ik zou het belangrijk vinden dat de specialist niet gestrest en gehaast moet zijn. Dat hij zo foutloos mogelijk kan functioneren. Zonder de grote druk van patiënt en directie.
Het gaat immers om je ogen. Een belangrijk zintuig die je niet wilt missen.

Dus tot wanneer moet het goedkoper blijven? Hoever moet er geconcurreerd blijven worden?
Waar zal de grens zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat de komende jaren niet veel goedkoper wordt sterker nog 1500 per oog is op dit moment niet eens zo heel gek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In zaandam ( dacht ik) zit een reisburo waar je je ogen in het buitenland kunt laten laseren samen met een week vakantie voor 1200 euro ( beide ogen). Eventuele partner kan mee voor 400 euro ongeveer.
je krijgt hier in nederland eerst een vooronderzoek.
Verder is het dus perfect geregeld, je wordt netjes gebracht voor je afspraken door een gids en het ziet er allemaal keurig verzorgd uit. De verdere tijd kun je gewoon vakantie vieren.
Mijn vriendin heeft zo haar ogen daar laten doen, en haar broer tegelijk een nieuw gebit, ook voor veel minder als hier.
Ik zelf ga hoop ik volgend jaar als ik genoeg gespaard heb.
Mocht je verdere info willen moet ik dat even vragen maar dan kan je mij een berichtje sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het te mooi klinkt om waar te zijn... Is het dat waarschijnlijk ook. Fijn dat je vriendin door het oog van de naald is gekropen, maar het probleem met dat soort ooglaservakanties is dat als het fout gaat, het ook meteen goed fout gaat. In een land met gebrekkige medische voorzieningen en slechte hygiènische omstandigheden waar je de taal niet spreekt. Ik zou het iedereen afraden. Dan nog liever een budgetkliniek in Nederland zónder vakantie inbegrepen in de prijs. Wat mij betreft een mooie vuistregel: als je ergens het water uit de kraan niet kunt drinken zonder ziek te worden, is een operatie aan je ogen daar waarschijnlijk ook geen goed idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In amerika kan je ook niet uit de kraan drinken net als de meeste landen op deze wereld. Toch komen de beste artsen niet uit nederland, beetje kortzichtig weer van je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het helemaal met SuzyQ eens. Mijn ogen zijn hier in Nederland gelaserd, om precies te zijn in Utrecht. Het kostte veel geld, maar er werd zoveel aandacht en zorg aan je besteed. Het voelde voor mij heel veilig. Voor geen goud zou ik daarvoor naar Turkije gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk kun je in de VS over het algemeen wel uit de kraan drinken.