Kun je een auto op afbetaling ook inruilen en nieuwe lening afsluiten op andere auto? Doet de garagehouder dit?

Ik heb en derde van mijn auto afbetaald. Nu ivm ander werk heb ik geen grote diesel meer nodig. Ik wil mijn auto graag verkopen of inruilen. Kan ik, als ik een mooie auto zie, mijn lening omzetten in een nieuwe( voor nieuwe auto), zodat mijn diesel ook is afbetaald?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (3)

een nieuwe auto verliest veel meer waarde dan een oude auto, en je krijgt echt niet 2/3e terug als je hem inruilt..

een verkoper zal je nooit meer geld lenen dan het onderpand waard is (de auto die je wilt gaan kopen)

wel zou je ervoor kunnen kiezen een heeeel erg zuinige auto te halen, en van het verschil in wegenbelasting je lening afbetalen, maar ik vermoed dat je al een (te)dikke lening hebt.

vandaar dat er tegenwoordig na bepaalde reclames het tekstje in beeld komt: geld lenen kost geld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is ook niet wat ik wil. Mijn auto is nu evenveel of meer waard dan de lening die open staat.
Ik wil deze kwijt zonder veel geregel. Kort gezegd: ik loop garage binnen en loop binnen een uur buiten met een andere auto en andere financiering!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan moet je kijken of je huidige lening, boetevrij af te lossen is (of met een schappelijke boete..). is dit niet het geval, dan kun je er ook voor kiezen je diesel te verkopen, en van de opbrengsten een goedkope auto te kopen, in plaats van een nieuwe lening te nemen.
Verkoop, dus niet inruilen, die dikke diesel en koop een auto terug van 1000 a 2000 euro. De waarde van de dikke auto kun je dan in je lening stoppen. (Kijk wel of je versneld mag aflossen zonder boete)
Neem nooit een lening bij de dealer. Dat is hetzelfde als geld lenen bij Wehkamp of iets dergelijks.
Probeer je lening snel af te lossen. Dat zal inhouden dat je enkele jaren met goedkope auto's zal moeten rondrijden. Denk ook aan je verzekering.
Er zijn maatschappijen die bij een totall loss de aanschaf waarde vergoeden. Kijk daar eens naar.
Heb je geen verstand van auto's neem dan een vriend mee.
Succes..

Toegevoegd na 3 minuten:
Lees nu je bovenstaande reactie. Dus mijn antwoord heeft niet zoveel zin meer. Al blijf jij wel met een lening zitten en op mijn manier niet. Maar ja, het is jou keuze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap dat je niet veel rompslomp wilt hebben. Daar zijn leningen dus ook voor bedoeld. Voor mensen die snel wat anders willen en niet kijken naar de kosten.
Als ik jou was zou ik het volgende doen. Kijk eerst eens wat jouw auto waard is als je hem zelf zou verkopen. Bedenk dat je bij inruil nog eens veel minder voor jouw auto terug krijgt, dus daar ga je die lening hoogstwaarschijnlijk niet van aflossen. Als de auto goed onderhouden is is ie vaak snel verkocht. Van het geld wat je nu hebt ontvangen betaal je je lening van af. Van de rest koop je een goedkope auto. Zeker als je nu niet meer zoveel kilometers maakt maakt het bouwjaar niet zoveel uit.
Je kan er ook voor kiezen om na verkoop maar een gedeelte van je lening af te lossen en van de rest een auto te kopen. Ligt er helemaal aan wat je standaard eisen zijn aan een auto en wat dat moet gaan kosten. Dit soort rekensommetjes kun je al vantevoren maken en zo kan je al precies bepalen hoe je het gaat doen. Er zit wat werk in, maar je bespaart er wel behoorlijk wat geld mee.
Wil je echt naar een garage toe gaan en een uur later met een andere auto en lening wegrijden. Dat kan. Maar een garage geeft geen geld toe. Het zal je altijd geld kosten hoe dan ook. Een garage heeft vaak ook binding met bepaalde financiers die uiteraard graag jouw oude lening overnemen. Maar dat is niet op een uur geregeld. Bedenk dat je dan een afspraak met die financier moet maken om die alle stukken van je oude lening te overhandigen. Ik zeg NIET DOEN.