Waar kan ik terecht voor het laten uitgeven van een bundel erotische verhalen?

Ik schrijf sinds enige tijd erotische verhalen en mijn vriend raadde mij aan om ze te laten uitgeven zodat anderen ze ook kunnen lezen en ik eventueel er iets mee kan verdienen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zal ik ook doen.

Het beste antwoord

Uitgeven in eigen beheer klinkt leuk, maar leidt meestal alleen maar tot teleurstellingen, omdat het zeer moeilijk blijkt te zijn, om de boeken zelf aan de man te brengen. Resultaat is meestal dat mensen in je kennissenkring een gratis exemplaar hebben gekregen en dat de rest in een doos op zolder verdwijnt.

Je kunt beter het manuscript opsturen naar een aantal uitgevers. Als het echt goed is en de moeite van het uitgeven waard en je hebt bovendien nog wat geluk, dan kan het zo zijn dat een uitgever je een contract wil aanbieden. Hou er rekening mee dat de kans dat dit gebeurt klein is, omdat uitgevers dagelijks vele manuscripten toegestuurd krijgen.

Meedoen aan verhalenwedstrijden is een goede manier om al wat naamsbekendheid te krijgen. Op internet zijn wel wat wedstrijden te vinden.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan ook je bundel/boek uit gaan geven in eigen beheer. Een voorbeeld hiervan is Lulu, dan weet je wat het boek je kost en kun je het zelf gaan verkopen en eventueel via het boekenhuis nog in de markt brengen. (zitten wel vrij hoge commisies aan)