Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste bank op het ogenblik voor een gewone particuliere rekening ?

Ik heb nu ING maar ben ontevreden over hun dienstverlening en ik wil van ze af. Wat is een goed alternatief wat betreft klantenservice, internetbankieren, Iphone mogelijkheid enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Ik denk dat dit persoonlijk is en per vestiging verschilt.
Zelf heb ik een mindere ervaring bij de ABN bank, maar doe nu zaken met de Rabobank en daar is het ook niet altijd geweldig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ABN-AMRO bank heeft een zeer goede service, ruime openingstijden en een goede internetsite, ik heb ruim 4 jaar nu ABN-AMRO geen problemen, beter dan de SNS of ING.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk ben ik zeer tevreden met de ABN Amro bank. De vestiging hier en hun service is zeer slecht. Maar in andere plaatsen was het erg goed.

De website voor internet bankieren is ook erg goed te volgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ASN Bank is een duurzame bank en zeer klantvriendelijk. Ze bieden nu ook een creditcard. En op de iPhone kun je de website wel raadplegen, ze hebben (nog) geen App.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik denk de Rabobank.
Wij hebben ook ING en we noemen het door ontevredenheid al heel lang De ENGE-bank en denken over te stappen naar de RABO bank, 2 dochters zijn daar al jaren klant en hebben nog nooit klachten gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkele.
Bij een spaarrekening krijg je een minimale rente , maar
als je geld leend dan is de rente zeer hoog.
Ook de maandelijkse kosten worden steeds hoger.
Alle banken zitten met geld tekort en die tekorten wil
zij het liefst verhalen bij de mensen, en die tekorten
die zij hebben, die zijn door de banken zelf veroorzaakt,
door super hoge provisies te geven aan de directeuren.
Ook de verzekeringen die zij hebben, ook daarvan wordt
de premie voor de mensen steeds hoger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Qua duurzaamheid en menswaardigheid is het concept van een bank zo ongeveer het slechtste wat onze cultuur heeft voortgebracht. De Zeitgeist films zijn voor veel mensen echte eye-openers. Banken hebben indirect veel meer verziekt dan je op het eerste opzicht zou denken.

Er is een concept in ontwikkeling waar ik wel graag aandacht op vestig: The Common Good Bank. Zie de bron vermeldingen, ik kan het nooit zo mooi uitleggen als zij zelf. (-:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van die Zeitgeistmovie was ik erg onder de indruk. Dank voor de link. Heeft me aan het denken gezet.
Het beste advies is pas te geven als men uw punten van onvrede over uw bank onder de aandacht brengt.

Ik kan mij bv voorstellen dat als een bank geen extra krediet geeft, geen creditcards of geen verzekering aan gaat men het een slechte bank vindt.

Maar de criteria voor dat soort zaken hebben alle banken.

En de verschillen qua dienstverlening en kosten zijn marginaal te noemen om over te stappen, want mijns inziens loopt men dan tegen de zelfde problemen aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb goede ervaringen met de ASN. ook volgens bijvoorbeeld de consumentenbond scoren zij steeds zeer hoog bij klanttevredenheid.
Bijkomend financieel voordeel is dat je er , bij mijn weten, als enige bank rente krijgt op je positieve saldo. iets wat andere banken vroeger ook hadden, maar allemaal hebben afgeschaft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding