Een goed idee voor aandelen kopen, waarom zou dit niet werken?

Er zijn elk jaar bepaalde tijden dat spullen veel beter verkopen, denk aan het WK(oranje spullen), Oud en nieuw(oliebollen en champagne en vuurwerk), Kerst(wild, vlees enz), sinterklaas(snoepgoed en speelgoed) Zomer(zonnebrand en tuinspullen). Winter(auto accu's) en zo zullen er nog veel meer tijden zijn wanneer iets beter verkoopt.
Kan je niet net voordat iets populair wordt aandelen kopen hierin en wanneer het op zijn top is, deze weer verkopen? dit zijn namelijk tijden die vast staan en elk jaar terug komen.
Of werkt dit niet zo makkelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Omdat iedereen dit snapt, gaat dit niet werken. Als iedereen aandelen 'oliebollenfabriek' koopt eind november, worden de aandelen 'oliebollenfabriek' vanzelf een stuk duurder en minder aantrekkelijk om te kopen. Zo nivelleert dit zichzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit werkt niet zo.
De waarde van een bedrijf is gebaseerd op emotie & performence. Echter, de performence in een maand is niet zo geldent als wel de performence over een jaar. Daarom zie je in maart, april, zoveel beweging in de beurzen: De jaar rapporten komen er aan en iedereen is benieuwd naar de uitslagen,. en speculeert daar omheen. De aandelen reageren nauwelijks op piek-verkopen, omdat deze gewoon bij de normale bedrijfsvoering in die tak horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit werkt alleen goed als jezelf over (voor)kennis beschikt die anderen niet hebben. Echter, handelen (in aandelen ed.) met voorkennis is weer strafbaar.
Seizoensinvloeden echter hebben weinig tot geen invloed op aandelen prijzen, die kent iedereen wel.
Vooraf weten dat er een lange winter komt helpt wel (aandelen schaatsen fabrieken) :)
(voorbeeld is uiteraard niet verkrijgbare voorkennis....)