Waar vind ik nog 100 euro biljetten?

Heb ze nodig voor een schoolopdracht. Waar kan ik deze nog krijgen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
54.6K
Amadea
2 jaar geleden
In de euro-editie van Monopoly: https://www.spellenexpert.com/wp-content/uploads/2017/02/monopoly-euro-editie_03-500x375.jpg
Ritsuka
2 jaar geleden
Pinnen bij de bank
Inekez1
2 jaar geleden
@Ritsuka, nee dat kan niet meer. Pinautomaten hebben alleen nog briefjes van 10, 20 en 50 euro.
Inekez1
2 jaar geleden
Een schoolopdracht met echt geld??? Op marktplaats.nl zijn nog wel briefjes van 100 euro in omloop. Of ze echt echt zijn kan ik niet beoordelen. Per briefje van 100 euro betaal je over het algemeen wel meer dan 100 euro. Het wordt steeds meer een zeldzaam collectors-item.
Pieterke
2 jaar geleden
Er zijn ook wc-rollen waar 100 euro biljetten op zijn afgedrukt. Kun je die niet gebruiken? Te koop bij o.a. feestartikelen winkels of online: 5303_wc-papier-rollen-met-de-europese-unie-munt-bankbiljetten-geïsoleerd.html. Wel duur dus.
Ik vind dit wel een heel vreemde schoolopdracht.
SentWierda
2 jaar geleden
Er zijn (mei 2019) meer 100 euro biljetten in omloop dan 10 euro biljetten. Dus zeldzaam zijn ze niet.
Bron: www.deondernemer.nl Site: Nieuwe 100 en 200 euro biljetten: zo herken je ze.
klep
2 jaar geleden
Even de grens over naar duitsland zo uit de geld automaat
Inekez1
2 jaar geleden
@Sent Wierda, de 'zeldzaamheid' zit niet in het aantal biljetten dat in omloop is, maar in het aantal mensen dat ze hebben. Bijna iedereen heeft wel 1 of 2 tientjes en anders kun je daar heel eenvoudig aan komen. De vele biljetten van 100 euro zijn in bezit bij een relatief kleine groep mensen.

Antwoorden (3)

Een 100 euro biljet "krijgen" kan je natuurlijk nergens, maar je kunt biljetten met andere waardes, wel omwisselen voor een 100 euro biljet. Maar daarvoor moet je naar De Nederlandse Bank.
Dat betekent dat je daar persoonlijk naartoe moet gaan. Je kunt biljetten niet per post omwisselen.
Maar is het noodzakelijk, dat je voor je schoolopdracht echte 100 euro biljetten hebt? Want daarna kan je deze biljetten niet meer zo makkelijk besteden. Je zult waarschijnlijk terug moeten naar De Nederlandse Bank om ze weer om te wisselen naar kleinere biljetten, omdat veel winkels deze biljetten niet accepteren.
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
In de link staat tweemaal dat je bij DNB een100 euro biljet kunt inwisselen tegen 5 biljetten van 20 euro.
Dat is niet de bedoeling van de vraagsteller.
AnnBoo8146
2 jaar geleden
@SentWierda, op de site waar de link naartoe leidt, staat een formulier dat je moet downloaden en invullen om de biljetten te wisselen. Daarin vul je in wat je aanbiedt en wat je ervoor in de plaats wilt ontvangen.
Voor wat je aanbiedt kun je biljetten invullen van 5 t/m 500 euro (waarde per biljet) en voor wat je terug wilt ontvangen kun je biljetten invullen van 5 t/m 200 euro (waarde per biljet). Dus je kunt wel kleinere biljetten omruilen voor één of meer biljetten van 100 euro.
Inekez1
2 jaar geleden
+
Voordat je afreist naar DNB wel even het aanvraagformulier invullen inderdaad.
Bij een bank, aan de balie.
Je kunt bijv. particulier of zakelijk 100 euro biljetten bestellen bij ING.
Ook kun je, meldt ING, -zakelijk- 100 euro biljetten rechtstreeks bestellen bij een waardetransporteur zoals Brinks of RCCS.
https://www.ing.nl/particulier
https://www.ing.nl/zakelijk
Toegevoegd op 14 februari 2022 16:21: tekst
2 jaar geleden
Inekez1
2 jaar geleden
Beide linkjes geven geen enkele informatie over het opnemen van biljetten aan de balie, hoe en waar je dat moet bestellen en wat dat (extra) kost. Biljetten bestellen bij een waardetransporteur is sowieso niet gratis. En ze komen echt niet voorrijden voor 1 of 2 briefjes van 100 euro. Voor een schoolopdracht lijkt het me een waardeloze informatie om die zakelijke opties te noemen.
SentWierda
2 jaar geleden
Wat, denk ik, ook een waardeloze optie is: naar DNB gaan. DNB ziet je komen....
(Ik ben wel eens bij DNB geweest - nou, ze hebben wel; een streng toegangsbeleid.)
Waarom naar DNB gaan, voor vele Nederlanders een dagreis, als het ook simpel via de balie van de bank kan (zoals ING op de website vermeldt). Of eventueel via een betaalautomaat over de grens, als je dicht bij de grens woont - want niet iedereen woont in de Randstad.
Inekez1
2 jaar geleden
Ik kan nergens op de site vinden dat je bij de balie contant geld kunt halen. Wel kom ik deze tekst tegen:
"Het is niet meer mogelijk om geld te bestellen via ING kantoren. Geld opnemen kan met betaalpas en pincode op de geldautomaten van Geldmaat."
De automaten van Geldmaat hebben alleen biljetten van 10, 20 en 50 euro. Misschien zie ik iets over het hoofd op de site. Zou handig zijn als je dan even de link geeft van de betreffende pagina.
SentWierda
2 jaar geleden
@Inekez1. Op de website van ING-particulier (pagina: Geld opnemen) staat over het zonder betaalpas geld opnemen:
(tussenkop) Geld opnemen zonder betaalpas.
(tekst) Is je ING betaalpas defect of bent je de betaalpas verloren en heb je toch contant geld nodig? ING biedt in deze situaties de mogelijkheid om geld op te nemen zonder pas. In een ING kantoor of bij een ING Servicepunt kunnen wij je verder helpen en informeren over de voorwaarden.
https://www.ing.nl/particulier/betalen/contant-geld/geld-opnemen/index.html
In Nederland helaas bijna onmogelijk sind Geldmaat vrijwel het monopolie op geldautomaten heeft en banken geen kasbalie meer hebben. Ook de geldautomaten van GWK hebben niks groters dan 50 euro. Je moet dan echt naar een wisselkantoor of DNB. Het handigste is nog via een geldautomaat in bv Duitsland, als ik daar ben haal ik altijd een pak honderdtjes. Te geld voor woorden eigenlijk: na de introductie van de euro kon je zonder problemen met 100, 200 en 500 eurobiljetten betalen, en nu 20 jaar later en een euro die inmiddels meer dan 60% van zijn waarde heeft verloren, moet je met een tas vol geld lopen om een dure aankoop anoniem te kunnen doen omdat er geen grote coupures te krijgen zijn in Nederland. Overigens kun je met biljetten van 100 euro in vrijwel alle winkels betalen, alleen met 500 vrijwel nergens meer en met 200 ook op veel plaatsen niet meer (i.v.m. hoge kosten indien de winkelier ze bij een Nederlandse bank wil afstorten)
een jaar geleden
Karim2163
5 maanden geleden
Welke bank van duitsland pin je briefjes van 100? Wat is het adres?
PdeJager
5 maanden geleden
In ieder geval bij de Volksbank, in bijna ieder dorp aanwezig. Op de automaat staat met afbeeldingen welke biljetten erin zitten, niet iedere automaat heeft de briefjes van 100 en 200. Als er in de hal van de bank 2 automaten staan is er 1 waar alles inzit. Vervolgens biljettenkeuze kiezen en je kunt van alle 6 de verschillende eurobiljetten iedere gewenste hoeveelheid aangeven en tot in ieder geval 200 biljettten per keer als je limiet het toelaat. En vaak max E2000,- per transactie. Maar je kan meerdere keren achter elkaar pinnen tot je daglimiet bereikt is (bij ING max. E5000)