Moet ik mijn vriend geld terugbetalen, wanneer we uit elkaar gaan. Hij betaalt nu voor mij de huur.?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.1K
tinus1969
2 jaar geleden
Wonen jullie samen?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ja, we hebben een huurcontract op 2 namen.
erotisi
2 jaar geleden
Bedoel je alle door hem betaalde huur van afgelopen tijd? Hebben jullie een samen levings overeenkomst ?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Bedoel je alle door hem betaalde huur van afgelopen tijd? Ja, dat bedoel ik.
TurfGraver
2 jaar geleden
Wat hadden jullie afgesproken?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Hij betaalt mijn deel van de huur, omdat ik niet werk. Wanneer ik ga werken, betaal ik dan mijn deel.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Maar ik wil graag weten, of ik geld terugbetalen moet, wanneer we niet samen gaan wonen.
tinus1969
2 jaar geleden
Gaat jouw vriend je terugbetalen voor al het werk dat je in huis hebt gedaan? Natuurlijk niet. Als je samenwoont zorg je voor elkaar, daar valt dat allemaal onder.
TurfGraver
2 jaar geleden
Terugbetalen niet.
Maar uit elkaar (en hij woont er niet meer) zou betekenen dat je nu alles zelf moet betalen.
erotisi
2 jaar geleden
Zoals ik het lees heeft je vriend deze huur aan jou geschonken? In beginsel zou dat dan belast zijn maar mogelijk vrijgesteld ogv natuurlijke verbintenis?

Antwoorden (2)

Als jullie geen duidelijke afspraken hebben omtrent betalen/terug betalen van de huur, dan hoef jij niets teug te betalen wanneer jullie uit elkaar gaan.
jc54
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Hartelijk dank
Hij kan natuurlijk wél aan je vragen om alles terug te betalen als juliei uit elkaar gaan, maar juridisch "moet" het niet.