Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen Trekpleister en Kruidvat?

Aangezien het mij, en vele anderen, het opvalt dat de Trekpleister en de Kruidvat echt bijna hetzelfde zijn:
- Bijna identieke folders,
- Bijna identieke reclames,
- Bijna identieke winkel indeling
- Bijna identieke producten
- Altijd dezelfde acties en prijzen

Behalve de naam, zie ik weinig verschil tussen deze twee winkels.
Waarom zijn er dan toch twee verschillende winkels?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De twee hebben inderdaad dezelfde eigenaar. Maar zo zou je je bijvoorbeeld ook kunnen afvragen waarom de Gamma en de Karwei dezelfde naam hebben. Dit hebben ook vaak acties die op elkaar lijken, zelfde spullen en vallen allebei onder Intergamma. Door het verschillende uiterlijk van de bouwmarkten spreken ze toch verschillende groepen aan. Vrouwen gaan bijvoorbeeld eerder naar de Karwei dan naar de Gamma. Dit is hetzelfde bij de Kruidvat en de Trekpleister
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze proberen een andere doelgroep te bereiken, maar ze vallen onder dezelfde organisatie. A.S. Watson uit Hong Kong.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De twee hebben gelijke eigenaars. In 1998 heet het kruidvat de trekpleister opgekocht, waarschijnlijk om concurrentie tegen te gaan. Door beide namen te houden, hou je ookde vaste klanten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trekpleister en Kruidvat hebben dezelfde eigenaar maar er is wel een klein verschil: De zaken van het Kruidvat zitten voornamelijk in het zuiden van Nederland en die van Trekpleister in het noorden van het land. Wat de reden daarvan is weet ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding