Is een betaling met ideal nog terug te boeken als spullen niet geleverd zijn?

ideal, betaling,terug boeken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.5K

Het beste antwoord

Nee, banken geven zeker geen garantie dat bij niet leveren spullen je het geld terug krijgt. Dat is, hoe naar het ook klinkt, risico voor koper. Een bank is alleen maar het doorschuifluik voor het geld.
Alleen bij incassobetalingen ( dus machtiging afgegeven aan incassant bv. energiemaatschappij of verzekeraar) kun je je geld binnen 56 dagen laten terugboeken, dit heet storneren.
Elektronisch betalen zoals met ideal, is vergelijkbaar met contant betalen. In dit geval is het geld elektronisch geld.
Als je geen goederen ontvangt, raad ik je aan melding te maken bij de site van marktplaats, ervan uitgaande dat je via marktplaats( of ebay of een andere verkoopsite) de aankoop hebt gedaan. Dit noemen we nl diefstal. succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Banken garanderen je geld als er niet geleverdt wordt, dus gewoon even je bank bellen. komt alles goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee kan niet meer, alleen terug te halen bij de desbetrefende persoon of bedrijf.

iDeal
Deze relatief nieuwe betaalmethode is alleen te gebruiken in Nederlandse webshops. Je dient hiervoor gebruik te maken van internetbankieren bij een aangesloten bank (ABN AMRO, Postbank, Rabobank of SNS Bank). Met iDeal maak je geld over naar de webshop via je vertrouwde internetbankieren omgeving. Het voordeel hierbij is dat de webshop direct weet dat je betaald hebt, en je bestelling dus direct verwerkt kan worden. iDeal wint snel aan populariteit omdat het veilig is en eenvoudig. Zodra het geld is overgemaakt kun je het niet terug laten boeken. Bekijk voor meer informatie

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk maar op de helft van deze site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwaar die min? + ter compensatie
Nee het is hetzelfde als een normale overschrijving en die kan je ook niet storneren. Alleen machtigingen en dan niet de eenmalige kan je storneren. Wat je in het vervolg het beste kan doen is betalen via paypal als deze optie geboden wordt. Dan sta je sterker.