Krijg je ook een 13e maand als je net in dienst bent?

Heb je recht op een dertiende maand als je net in dienst bent? Alle andere collega's is namelijk sowieso een dertiende maand beloofd.

3 jaar geleden
18K

Antwoorden (2)

13e maanden gaan naar rato, deel het bedrag waar de 13e voor staat door 12 en doe het dan x het aantal maanden dat je werkt. Dus in mijn voorbeeldje €2400 /12 = 200 x 1 maand dat je werkt, en dan is jouw 13e maand dus €200 als je 1 maand in dienst bent.
3 jaar geleden
Dat hangt van je CAO af. Vaak is het naar rato, maar dat hoeft niet.