Moeten drinkglazen/theeglazen een CE-certificaat hebben?

Als iemand het weet let me know!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
14.9K
Amadea
3 jaar geleden
Goedkope theeglazen kunnen knappen als je er kokend water in giet, heb ik ervaren. Wat dat betreft kan je beter een goed merk hebben.
Thecis
3 jaar geleden
@Amadea
Dit staat volledig los van de vraag. Ook een goed merk zal geen CE certificering hebben.
Amadea
3 jaar geleden
Dat weet ik ook wel, Thecis. Maar het is om duidelijk te maken dat kwaliteit wel degelijk kan uitmaken.
Thecis
3 jaar geleden
@Amadea
Dat geldt uiteraard voor alles.

Antwoorden (1)

Nee, drink- en theeglazen hoeven geen CE certificaat te hebben.
Deze verplichting is alleen voor een aantal groepen producten, waarvoor Europese richtlijnen en verordening gelden. Drink- en theeglazen vallen niet onder één van deze groepen.