Wat is een goede vraagprijs voor tweedehands boeken van een jaar oud?

Ik ben gestopt met mijn opleiding en wil mijn boeken doorverkopen. Alle boeken zijn zo goed als nieuw. Ik heb ze ongeveer een jaar geleden nieuw gekocht.

Wat is een goede vraagprijs voor deze boeken? (Hoeveel procent van de nieuwprijs?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

Twee derde van de nieuwprijs is prima. Daar worden ze veel voor verkocht. Via Bol.com kun je ook goed je studieboeken verkopen, alleen daar kun je niet zo veel vragen. Wel verkoop je ze sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je boeken zoals je zelf al zegt er zo goed als nieuw uitzien is 70-75% een redelijke prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt ervan af. Zijn ze courant of specialistisch. Ik koop veel 2de hands boeken, maar ik betaal via webzaken nooit meer dan 50%. Kijk maar eens bij www.Amazon.com/de of zoek de 2de hands prijs op bij www.bol.com

Toegevoegd na 1 minuut:
Mensen die voor t2de hands gaan, gaan voor een lage prijs en niet voor een vlekje meer of minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is van belang of ze nog op de literatuurlijst van de opleiding staan.
Ervan uitgaande dat ze nog in gebruik/nodig zijn, is het verder van belang hoe ze eruit zien. Is er in geschreven? Vlekken, kreukels, los in de band?
Als het boek er als nieuw uitziet, kun je proberen zo'n 65 % van de winkelprijs te vragen, maar dan wel inclusief porto. (je zit al gauw op 2,20 / 2.63 per boek en als het niet door de brievenbus past 6,75 tot 10 kilo)
Als de boeken er redelijk uitzien (hier en daar een krasje, vlekje, krabbeltje) kun je 50% proberen, maar als dat niet snel lukt, bedenk dan dat de meeste boeken heel snel vernieuwde worden, ( nieuwe druk bv) waardoor jouw boek totaal waardeloos is geworden voor de handel.
dus wees verstandig en hap, voor je het in de bak voor oud papier kunt kwakken...