Hoe betalen voor een nieuwe bankpas?

Ik heb laatst een nieuwe bankpas aangevraagd omdat de oude kwijt was. Bij de aanvraag stond dat de pas 3,50 euro kost (Rabobank). Nu zo'n 2 weken later heb ik er niks over gehoord en er is niks afgeschreven. Mij vraag is dus, gaat dit nog gebeuren? Heeft er iemand ervaring mee? Dankuwel.

3 jaar geleden
in: Bankieren
4.8K
Utrecht
3 jaar geleden
De rekening zal op het einde van de maand komen; samen met de andere kosten voor je betaalpakket.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
bij aanvragen van een nieuwe betaalpas wordt het bedrag ad € 3,95 dezelfde dag afgeschreven en de nieuwe betaalpas verstuurd.
Pieterke
3 jaar geleden
Neem even contact op met de bank.
LeonardN
3 jaar geleden
Je zegt:
"Nu zo'n 2 weken later heb ik er niks over gehoord en er is niks afgeschreven." Waar heb je exact niks overgehoord? De pas, de wijze van betaling of beide?

Antwoorden (2)

Bankpas kwijt? Zo werkt het bij de Rabobank.
Betaalpas vervangen:
Log in bij de Rabo App via de knop ‘Betaalpas vervangen’ hieronder of ga naar 'Betaalpas' onder Zelf regelen en kies 'Nieuwe pas aanvragen'.
Je krijgt een online formulier te zien. Vul daar je gegevens en de reden van aanvraag in.
Kies ‘Bevestigen’.

Als de aanvraag is gelukt krijg je de nieuwe betaalpas binnen drie werkdagen in huis.
Deze kost € 3,95.
Dus geen € 3,50 zoals in deze vraag staat.
https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/service/bankpas/nieuwe-bankpas-aanvragen/
Zolang er geen bedrag van de bankrekening is afgeschreven gebeurt er niets.Bij twijfel of de aanvraag goed is aangekomen kun je contact opnemen met de Rabobank. Voor algemene vragen is er een 088 nummer.
https://www.rabobank.nl/particulieren/contact/telefoonnummers/
Toegevoegd op 17 augustus 2020 07:10: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Het antwoord op de vraag staat eigenlijk onder de reacties. Vraagsteller heeft vermoedelijk een verkeerde site gebruikt om een nieuwe pas aan te vragen. Hopelijk heeft dit niet voor haar ten gevolge dat een scammer haar rekening plundert....
LeonardN
3 jaar geleden
@Amadea Ik zie daar niks van in de reacties....
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Amadea, Vs heeft het over twee weken geleden. Als er sprake is geweest van een 'scam' email was de rekening al lang leeg geplunderd. Zo lang wachten de criminelen niet, daar geldt boter bij de vis.
Het genoemde bedrag ad € 3,50 voor de kosten van een nieuwe bankpas is vreemd. Dat zijn de kosten die horen bij geldopname van vreemde valuta afhankelijk van het betaalpakket.
Zo spoedig mogelijk contact opnemen met de RaboBank kan zeker geen kwaad.
Inekez1
3 jaar geleden
"Zolang er geen bedrag van de bankrekening is afgeschreven gebeurt er niets." Onzin. Je kunt gewoon online een pas aanvragen. Paar dagen later ligt die in je brievenbus. Die kun je gelijk dezelfde dag gebruiken. De kosten worden achteraf afgeschreven tegelijk met de maandelijkse kosten voor het betaalpakket. Zelf onlangs ook een nieuwe Rabobank pas aangevraagd. Kosten werden pas 3 weken later afgeschreven.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De betaling van het betaalpakket staat los van de betaling bij de aanvraag en extra betaling van de nieuwe betaalpas.
Inekez1
3 jaar geleden
Toch werd dat bij mij op hetzelfde moment afgeschreven, ongeveer 3 weken na ontvangst van mijn nieuwe pas. Op mijn afschrift staan de vaste kosten en de kosten voor de nieuwe pas wel los van elkaar vermeld met elk hun eigen bedrag. Maar dus wel op hetzelfde moment en zeker niet op de dag dat ik de pas heb besteld of heb ontvangen.
De kosten worden automatisch van je rekening afgeschreven tegelijk met de andere kosten voor je betaalpakket. Als je een jongerenrekening hebt of een studentenrekening, dan heb je in principe geen vaste maandelijkse kosten. Maar ook dan zal de bijdrage voor je nieuwe bankpas aan het eind van de maand / begin van de volgende maand worden afgeschreven.

Je hoeft dus zelf niets te doen om de pas te betalen en kunt de nieuwe bankpas meteen gebruiken als je die per post ontvangt.

Ik heb zelf een paar maanden geleden een nieuwe pas aangevraagd. De kosten werden geïncasseerd bij mijn eerstvolgende betaling van de maandelijkse vaste kosten van mijn rekening.

Ik neem aan dat bij een gratis rekening (jongeren of studenten) ook per eerstvolgende maand het bedrag voor de nieuwe pas wordt afgeschreven.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dan moet @10XL de pas eerst nog krijgen. De aanvraag heeft al ruim twee weken plaatsgevonden. Wordt normaliter binnen drie werkdagen toegestuurd. Vs kan er dus van uitgaan dat er niets gebeurd. Tel. contact opnemen lijkt mij nu beter dan niets doen.
Inekez1
3 jaar geleden
Ik lees in de vraag niks over een niet ontvangen pas. Alleen dat er geen bedrag is afgeschreven en voor de kosten geen nota of iets dergelijks is ontvangen. Vraag gaat volgens mij alleen over de kosten van de pas. Had 10XL een pas aangevraagd en die 2 weken later nog niet ontvangen zou ik toch een vraag verwachten in de trant van 'wanneer ontvang ik mijn nieuwe pas?"