Als iemand je pasnummer weet kunnen zij dan dingen kopen met mijn geld?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K
LeonardN
3 jaar geleden
Probeer het anders eens met je eigen pas.
Schrijf je pasnummer op een blaadje
Doe je pinpas in je portemonnee
Probeer een betaling te verrichten. (gaat je niet lukken zonder dat je je pas uit je portemonnee haalt en een reader oif gebruikt)

Antwoorden (2)

Volgens mij kan dat alleen als je contactloos pint,want bij pinnen met je pincode hebben ze die namelijk nodig om er geld mee op te kunnen nemen
3 jaar geleden
gvrox
3 jaar geleden
Contactloos pinnen met alleen een *pasnummer* ? Slecht antwoord, dus terechte minnen
Nee, niet direct. Maar met je pasnummer en bankrekeningnummer van de Rabobank kan iemand wel frauderen.
Een crimineel kan bij bijvoorbeeld je rekening- en pasnummer op de website van de Rabobank invoeren. Hierna krijgt hij een kleurcode op het beeldscherm, die hij moet scannen met de Rabo Scanner. Hij maakt een foto van de kleurcode en stuurt deze naar je op. Met een smoes vraagt deze ‘bankmedewerker’ je de code te scannen en een inlogcode door te geven:
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/oplichtingstrucs/artikel/fraude-met-rabo-scanner/
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
En bij ing?
LeonardN
3 jaar geleden
@semjong Met een pasnummer alleen kan je niks, ook niet als je ook nog het rekeningnummer weet.
Je zal altijd iets met de chip op de kaart moeten doen voor je een betaling kan doen.