Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Worden auto rij kosten ook vergoed als student?

Ik ben student en kan met het OV of met de auto naar school. OV is gratis, omdat de overheid dit betaald voor jou. Maar als ik met de auto ga, dan ga ik niet met het OV, dus kan ik dan het geld dat voor mijn ov anders werd betaald niet voor mijn auto worden gebruikt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee hoor, dat gebeurt écht niet. Je OV is ook niet "gratis", daarvoor krijg en betaal je de OV-kaart als je studeert.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
+
Al vele jaren geleden zijn daar eindeloze discussie over geweest. Bij invoering van de OV is de beurs kleiner geworden, immers, de OV-kaart moest betaald worden. Jaren later, toen een heel aantal al niet meer wisten dat een student indirect voor de OV-kaart betaald, wilde men de OV-kaart afschaffen zónder de beurs weer omhoog te zetten. Daar zijn toen behoorlijke protesten tegen geweest en het plan is niet door gegaan.
Maar inmiddels zijn we zover dat inderdaad heel veel mensen niet weten dat er indirect voor betaald wordt. Net zoals het kwartje van Kok. Dat bestaat ook niet meer...
Nee. De OV kaart is er juist ooit gekomen om OV gebruik te stimuleren...
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding