Een nieuwe fiets! Als je die wilt.
Of dingen om je kamer te veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonnebril, fiets, skateboard (ligt aan je type), vakantie..
Persoonlijk zou ik maar gewoon sparen, opdat wanneer je wat leuks tegen komt je het kan kopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* de complete Harry Potter verzameling
* Een leuke verzameling van bv. stenen
veel meer heb ik er niet :S
ik hoop dat je er wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat niet bij of het om een jongen of meisje gaat?

Muziek,
Dvd's,
Sport artikelen,
nog meer geld,
Voor later!
Scooter (je kan het maar alvast hebben)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gitaar, extra dingen voor bij een gitaar (of ander instrument)
voor later (ben ik aan het doen, ik heb het gevoel dat ik het later harder nodig heb dan nu)
een vakantie misschien (heb je het in een paar jaar wel bij elkaar)
een huisdier
een dvd-box van een leuke tv-serie
een cursus ergens in
een lekker geurtje
een rijbewijs (eerst voor een scooter misschien)
(toch wat electronisch) een laptop, of dvd- of blue ray speler
een bedrag om je hele kamer een make-over te kunnen geven door bijv. de halve ikea leeg te kopen.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel geld je al hebt en hoe snel je bijverdient.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan sparen voor je sudie zodat je in die tijd niet alleen hoeft te werken maar ook kan feesten en/of bij een studenten verniging kan aansluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de brommer. Nog 2 jaar te gaan, dus misschien lukt het voor de 16 e verjaardag om het geld bij elkaar te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 idd.. een heerlijk gevoel van vrijheid, een brommer als je 16 bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de brommer is zo duur niet, het verplichte rijbewijs wel. beter doorsparen voor een auto en autorijles, daar heb je veel langer iets aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ben ik helemaal met je eens, maar toen ik eenmaal 18 was en een rijbewijs + auto bij elkaar had en trots de eerste paar keer met mijn auto naar t werk ben gegaan vielen mij de enorme lange wacht rijen b ij de stoplichten zo tegen,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ik van ellende de brommer maar weer uit de schuur heb gehaald. dus vandaar dat ik dat geadviseerd heb. maar sparen voor auto rijlessen daar is natuurlijk niks mis mee. t duurt alleen zooooooooooo onwijs lang nog als je 14 bent voordat het dan zover is. en de meesten die kunnen al niet wachten tot ze 16 zijn laat staan dat ze nog eens 2 jaar lange moeten wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toen ik nog in Rotterdam werkte, was ik met de bus in 20 minuten op mijn werk, met de auto deed ik er ruim 3 kwartier over in de file.
nu kan ik lekker met de fiets naar mijn werk. Mijn zoons wilden ook graag een brommer, maar toen dat rijbewijs verplicht werd, belsoten ze toch maar door te sparen
je kan ook sparen voor je auto-rijbewijs.
dat word alleen maar duurder en als je nu vast wat opzij kan zetten kan je meteen op je 18e beginnen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jep, heb ik ook gedaan/
Sparen voor later, als je op kamers gaat wonen moet je toch ooit de boel inrichten.
Een paar jaar vastzetten voor een hogere rente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou verder sparen voor later. Denk dan aan je auto rijbewijs halen en een leuk autotje, en als je veel gespaard heb dan kan je als je later een huis heb om een complete inboedel kopen en om alles na eigen smaak te maken. Vind dat een goede doel om te sparen voor later.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke kleren en schoenen. Een muziekinstrument. Boeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je graag op een club of les (muziek o.i.d.) wilt en de ouders kunnen of willen dat niet betalen, is dat een belangrijke optie. Creatieve talenten ontplooi je het beste als je jong bent en je leven kan er een stuk leuker door worden!
Is dat allemaal niet aan de orde: gewoon lekker voor een deel uitgeven (kaartjes concert/voetbal/dierentuin) en een deel achter de hand houden voor onvoorziene zaken. het zal niet lang meer duren voor je totaal andere interesses krijgt. En dan is je verzameling voetbalplaatjes, postzegels, suskes en wiskes (ik noem maar eens wat hoor) niks meer voor je waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sparen om geld achter de hand te hebben is een goed doel op zich. Je kunt er een doel achterhangen maar als je iets graag wilt hebben kan je het misschien al kopen of anders hoef je nog maar een klein stukje te sparen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sparen voor een pc . Veel informatie op alle gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou als ik jou was sparen voor een mooie vakantie als je geslaagd ben bijv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou je sparen voor een doel dat verder weg ligt?
als je je geld op een rekening zet, is het volgend jaar minder waard dan nu want de rente is lager dan de inflatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-PS4
-Games voor de PS4
-Racestuur PS4 bij F1 2017
-Een standaard voor het stuur of een racestoel

Het is misschien duur maar wel superleuk
O ja of een nieuwe telefoon
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
De vraagsteller zegt : " niet elektronisch".