Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is dit een betalingskenmerk?

Ik moet geld storten voor een reis, en ze hebben me een brief gestuurd met het rekeningnummer en verdere gegevens.
Nu staat er: "wilt u zo vriendelijk zijn ervoor te zorgen dat de restantbetaling o.v.v. ons kenmerk 23183510990000 is bijgeschreven op ons rekeningnummer zoals vermeld bovenaan de factuur?

Ik wil het graag via internetbankieren overmaken, maar dit kenmerk kan je dat invullen bij betalingskenmerk?
Want dit getal bestaat uit 14 cijfers, terwijl er 4 vakjes van 4 cijfers beschikbaar zijn.
En maakt het dan nog uit waar je het invult, m.a.w. hoe je cijfers indeelt in die vakjes?

Toegevoegd na 2 dagen:
ik heb een gedeelte van het geld dus verstuurd met het kenmerk in de betalingskenmerkvakjes.
Wordt dit automatisch rechtgezet of moet ik erachteraan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk kun je in het programma van je bank waar je je betalingen mee doet een keus maken tussen "Acceptgiro" en "Bankgiro". Als je kiest voor "Bankgiro" hoef je niet precies het betalingskenmerk in die vakjes in te vullen. (Als je namelijk bij "Acceptgiro" die vakjes leeg laat of verkeerd invult krijg je een foutmelding).
De optie "Acceptgiro" dus alleen gebruiken als je ook werkelijk een acceptgiro hebt gekregen. In jouw geval kan je het beste kiezen voor "Bankgiro", dan heb je de ruimte om het kenmerk in te vullen en bijvoorbeeld er bij zetten "Uw factuur d.d." of iets dergelijks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je moet dit kenmerk niet in het balkje invullen bij betalingskenmerk, dat is alleen bedoeld voor het kenmerk van voorgedrukte acceptgiro's. Waarschijnlijk is er ook een ruimte om algemene omschrijvingen e.d. te typen, daar kun je het door de reisorganisatie opgegeven betalingskenmerk vermelden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zit je bij internetbankieren op de verkeerde pagina. Waar die 4 vakjes van 4 cijfers staan is bedoeld voor als je een acceptgiro ontvangt en niet voor het betalen van een faktuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd, kies voor 'overboeking' ipv 'acceptgiro'.
Dit kenmerknummer moet je intypen bij het vakje mededelingen. Zo kunnen zij zien dat het geld van jou komt. Desnoods schrijf je erbij; "restant betaling reis" .
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Je kijkt bij de acceptgiro .
Maar je moet naar de overboeking .

Toegevoegd na 2 dagen:
In jou geval zou ik even bij de bank langsgaan of even bellen met de bank .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik vermoed dat ze het kenmerk toch wel zullen herkennen als jij het per ongeluk bij acceptgiro kenmerk invult.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de computer de lege vakjes herkend als foute melding .

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding