Wat is het gevolg studieschuld/financiering na 2,5 jaar opleiding switchen op het mbo?

Ik wil van opleiding switchen. Mijn studie duurt 4 jaar. Ik ben nu 2 jaar en 2 maanden bezig. Ik dacht dat ik wel door de zure appel heen kon bijten. Helaas lukt dit echt niet. Ik wil van maatschappelijke zorg 4 naar gespecialiceerd pedagogisch medewerker 4. Wat is het gevolg op mijn stufi?

4 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Je hebt 4 jaar recht op studiefinanciering. Als je binnen 10 jaar een mbo 3 of 4 opleiding afrondt, wordt je studiefinanciering een gift. Het maakt niet uit dat dit een andere opleiding is dan waar je mee begonnen bent.
Het gevolg is dus dat je de laatste periode van je opleiding zonder studiefinanciering kunt zitten, omdat het misschien niet lukt binnen 1,5 jaar de nieuwe opleiding af te ronden. Maar ik verwacht dat het in jouw geval meevalt, omdat de opleidingen wel wat aan elkaar verwant zijn en je waarschijnlijk niet de volledige studieduur nodig hebt om de opleiding af te ronden.
Succes!