Buitenlands briefgeld kopen. Waar kan ik ergens individuele (hedendaagse) briefjes kopen?

Hoi allemaal,

ik wil graag bankbiljetten verzamelen van alle landen waar ik op vakantie ben geweest.
Polen, Zweden, Turkije, China, Thailand, Singapore. Noem het maar op.
Maar ik heb echter van ieder land maar één briefje nodig voor in mijn album. Kan ik ergens losse briefjes kopen?
Bij bijvoorbeeld GWK Travelex moet je bijvoorbeeld al een minimum van €50 besteden of is er een minimaal bestelaantal.

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Groetjes,
Niels

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.2K
anneliez
4 jaar geleden
Plaats een berichtje op facebook, of in het plaatselijke weekblad, dat je briefgeld zoekt van bepaalde landen. Misschien zijn er mensen die nog wta over hebben van vakantie
En vertel overal rond dat je ze verzamelt, dan is er altijd wel iemand met een vader, moeder neef broer zus die toevallig in dat land is geweest en iets over heeft
anneliez
4 jaar geleden
Plaats een berichtje op facebook, of in het plaatselijke weekblad, dat je briefgeld zoekt van bepaalde landen. Misschien zijn er mensen die nog wta over hebben van vakantie
En vertel overal rond dat je ze verzamelt, dan is er altijd wel iemand met een vader, moeder neef broer zus die toevallig in dat land is geweest en iets over heeft

Antwoorden (2)

Er zijn winkels voor verzamelaars van munten en briefgeld. Uit mijn ervaring is dit vaak samen met postzegels.

Ik weet niet waar je woont, maar je kunt dus zoeken naar een beurs of winkel voor muntenverzamelaars.
4 jaar geleden
Die kun je hier per stuk kopen:
https://www.bankbiljettenonline.nl
Hier staan ze bijvoorbeeld van Singapore:
https://www.bankbiljettenonline.nl/cat.aspx?intCat=761
Of hier:
https://www.delcampe.net/nl/verzamelingen/munten-bankbiljetten/
Toegevoegd op 17 augustus 2019 10:16: tekst
SimonV