Telefoonrekening en spaarrekening?

Ja sorry ik wist niet hoe ik die vraag moest formuleren.. Als je gironummer (van persoon A) bij je telefoonrekening verandert in gironummer van persoon B, kan persoon A dat dan zien (dat het verandert is) en kan dat geld wel afgehaald worden van rekening van persoon B als dat gironummer van een spaarrekening is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik begrijp dat de rekening van je telefoon wordt afgeschreven van de rekening van je moeder. Je rekening is nu te hoog, dat wil je geheimhouden en dus wil je het van je eigen rekening af laten schrijven.

Als je betalingen kon doen vanaf een spaarrekening, zou het wel een betaalrekening heten. Je kunt dus geen geld laten afschrijven van je spaarrekening. Dus wat jij graag wilt, kan niet.

En ook al zou het kunnen, dan nog denk ik dat je te laat bent. Het duurt even voordat zoiets in het systeem van een provider is verwerkt namelijk. Of het meteen al lukt bij de eerstvolgende factuur is maar de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Klinkt illegaal. (leg het waarom ff uit al je wilt)

Van een spaarrekening kan geen geld afgehaald worden.
Dat kan alleen maar tussen een spaarrekening en een daaraan gekoppelde betaalrekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gsm of gewone telefoon?
Hoewel dat denk ik niet eens uitmaakt.
De telefoonrekening staat op naam van je moeder, en die wil jij dus voor een keer op jouw naam zetten. (toch) Ik geef je weinig kans, maar wat je kan proberen is de telefoonmaatschappij opbellen en het uitleggen. Eventueel het verhaal een beetje veranderen, bijvoorbeeld zeggen dat je je moeder een maandje wilt helpen en haar rekening wilt betalen, zonder dat zij dat te weten komt. (ik ga er nu wel vanuit dat je ook al een gewone betaalrekening hebt, met spaarrekening kan het sowieso niet)
Het kan wel maar dan moet je wel toezegging hebben van een ouder die de rekening waarschijnlijk ook geopend heeft, dus zonder dat je ouders het merken gaat dit erg onwaarschijnlijk. Bovendien wordt dit niet snel genoeg doorgevoerd voordat de rekening al op de mat ligt (duurt meestal even)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien als je veel geluk hebt wordt het voor het eind van de maand ingevoerd (reken er niet op)
Maar anders wordt het hoogstwaarschijnlijk toch opgemerkt door je ouder(s) ze krijgen een notificatie dat er veranderingen zijn plaatsgevonden.
Nee dat kan niet. In plaats moeite te steken in het verbergen kan men beter je moeder voorbereiden op de hogere rekening. Dit voorkomt irritatie later en geeft jezelf (en je moeder) een beter gevoel. Betalen kan je de rekening dan ook zo.