Waarom mag mijn zoon geen nagellak dragen op zijn werk?

Ik wilde voor de grap nagellak opdoen bij mijn zoon, mooi kleurtje rood. Niet doen, zei hij, dat mag niet op het werk. Voor de hygiëne.

Hij werkt in een kaaspakhuis. Geen open kaas, alleen hele kazen. Schoonmaken, orders klaarmaken en achter het bureau op de computer dingen doen.
Waarom dan geen nagellak?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De regels in de voedingsmiddelen industrie zijn heel strikt. Zelfs bij toeleveranciers van de voedingsmiddelen industrie gelden extreme regel. Make-up en sieraden zijn niet toegestaan. Incidenten hebben een grote invloed op de afzet. Als jij zelf in jouw kaasje een keer wat rode stukjes terug vind, is de kans groot dat je nooit meer een kaasje koopt van dat merk.

Ik denk dat er bepaalde regels gelden in de voedingsindustrie. Bij de fabriek waar ik een drie maanden als uitzendkracht heb gewerkt waren petjes verplicht en handschoenen. Als je op het kantoor werkt en alleen een toetsenbord bedient, is het niet van belang of men al of geen nagellak op hebt. Bij het bedrijf waar ik nu werk, is het dragen van sierraden (ook trouwring) niet toegestaan. Bij een aantal medewerkers ontbreekt de ringvinger omdat zij met die vinger achter een ijzeren gaasbox zijn blijven haken. Overigens hanteert men hier een goed veiligheidsbeleid. De stelling bij ons: Iedereen komt hier gezond binnen en gaat ook zo naar huis. Groeten van een nieuweling.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100