Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom mag mijn zoon geen nagellak dragen op zijn werk?

Ik wilde voor de grap nagellak opdoen bij mijn zoon, mooi kleurtje rood. Niet doen, zei hij, dat mag niet op het werk. Voor de hygiëne.

Hij werkt in een kaaspakhuis. Geen open kaas, alleen hele kazen. Schoonmaken, orders klaarmaken en achter het bureau op de computer dingen doen.
Waarom dan geen nagellak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een rare vraag! Je zoon is al vrij oud als hij werkt. Jij doet nagellak bij je zoon. En kennelijk heeft hij dit in het verleden geaccepteerd.
Of je zoon is erg vrouwelijk, of ... Ik kan er geen kaas van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat hij je fopt. Hij wou het gewoon niet en dit was de uitweg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je geen zorgen gdanonym, het was een geintje dat ik zijn nagel wilde lakken. Ik had er misschien een of twee gedaan en die hadden de zaterdag niet gehaald denk ik.
Maar zijn reactie was wel serieus, en ik kan geen zinnige reden bedenken.
Hij is 25 trouwens en volstrekt niet vrouwelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ gdanonym: lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Maeve, volgens mij heb jij de broek aan thuis.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De regels in de voedingsmiddelen industrie zijn heel strikt. Zelfs bij toeleveranciers van de voedingsmiddelen industrie gelden extreme regel. Make-up en sieraden zijn niet toegestaan.

Incidenten hebben een grote invloed op de afzet. Als jij zelf in jouw kaasje een keer wat rode stukjes terug vind, is de kans groot dat je nooit meer een kaasje koopt van dat merk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat er bepaalde regels gelden in de voedingsindustrie. Bij de fabriek waar ik een drie maanden als uitzendkracht heb gewerkt waren petjes verplicht en handschoenen. Als je op het kantoor werkt en alleen een toetsenbord bedient, is het niet van belang of men al of geen nagellak op hebt. Bij het bedrijf waar ik nu werk, is het dragen van sierraden (ook trouwring) niet toegestaan. Bij een aantal medewerkers ontbreekt de ringvinger omdat zij met die vinger achter een ijzeren gaasbox zijn blijven haken. Overigens hanteert men hier een goed veiligheidsbeleid. De stelling bij ons: Iedereen komt hier gezond binnen en gaat ook zo naar huis. Groeten van een nieuweling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding