Mijn loon al twee maanden niet betaald gekregen, wat kan ik het beste doen?

Ik heb Al meer dan twee maanden geleden gewerkt maar nog steeds niet betaald gekregen, wel heb ik ongeveer een halve maand geleden een loonstrookje gekregen. Wat moet ik nu doen?!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
ronron1212
4 jaar geleden
Even bellen en vragen waar je loon blijft.
Ritsuka
4 jaar geleden
Vraag eerst eens na of ze wel het juiste rekeningnummer hebben

Antwoorden (1)

Het onderstaande stappenplan komt van Het Juridisch Loket. Ben je bij stap 5 aanbeland, dan kom je bij hen uit.

"Stap 1
Controleer of u recht heeft op loon

Controleer aan de hand van uw contract of u recht heeft op loon. Kijk op uw bankafschriften of u de betaling van uw loon heeft ontvangen. Vaak stuurt de werkgever een loonspecificatie.

Twijfelt u of u recht heeft op loon? Neem contact op met een van onze juristen.

Stap 2
Neem contact op met uw werkgever

Bel of mail uw werkgever. Geef hierin aan dat u uw loon niet op tijd ontvangen heeft. Uw werkgever legt u mogelijk uit waarom uw loon te laat of nog niet is uitbetaald.

Stap 3
Stuur een aangetekende brief naar uw werkgever

Reageert uw werkgever niet of weigert uw werkgever uw loon uit te betalen? Stuur dan een aangetekende brief naar uw werkgever. Geef hierin een termijn van 7 dagen waarin uw werkgever uw loon moet uitbetalen.

U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief loonvordering gebruiken. Werkt u niet meer voor uw werkgever? Stuur dan onze voorbeeldbrief eindafrekening salaris.
(...)

Bekijk ook onze video op youtube.com Wat kan ik doen als mijn werkgever niet op tijd uitbetaalt?

Stap 4
Stuur opnieuw een aangetekende brief

Krijgt u binnen 7 dagen geen reactie van de werkgever of betaalt de werkgever uw loon niet? Dan kunt u opnieuw een aangetekende brief naar uw werkgever sturen. U kunt hierin om wettelijke rente en verhogingen vragen. geef ene termijn van 3 dagen waarin uw werkgever uw loon moet uitbetalen. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief herinnering loonvordering.
(...)

Stap 5
Neem contact met ons op

Krijgt u binnen 3 dagen nog steeds geen reactie of betaalt de werkgever uw loon nog steeds niet? Dan is het tijd om een juridische procedure te starten. U kunt hiervoor juridische bijstand inschakelen.

Heeft u geen rechtsbijstandverzekering en bent u geen lid van een vakbond? Neem contact op met een van onze juristen. Wij kunnen u mogelijk doorverwijzen naar een gespecialiseerde advocaat."
De aanklikbare links staan in de bron.
Toegevoegd op 02 juli 2019 05:26: bron, tekst
Computoon