Hoe berekent een onder aannemer de prijs door aan de aannemer?

Hallo,

Hoe worden gemiddeld gezien prijzen op regiebasis voor materialen door berekent van onderaannemer naar aannemer?

Als voorbeeld:
Een houtenpaal kost €10,- excl 21%btw
€12,10 in de btw.
Nu wil de onderaannemer de prijs doorberekenen aan de aannemer.
Wat is een richtprijs ?
Is dit de prijs in de btw (welke de onderaannemer weer kan terugvorderen? Dus 21% provicie )
Is dat de prijs in de btw + extra ? Zo ja hoeveel.
Of anders namelijk.....?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

De btw is niet interessant, er wordt doorgaans met prijzen ex btw gerekend.
De opslagpercentages worden tussen partijen vooraf bepaald (vaak 10%). Zo krijgt de aannemer een
specificatie van kostprijzen en opslagen exclusief btw:
☐ Uurtarief/stukprijs/eenheidsprijs arbeid (all in ): €
☐ Materialen: €
☐ Huur materieel: €
☐ Afvoer bouwstoffen / sloopafval: €

Zie hier een modelovereenkomst:
http://www.bouwendnederland.nl/download.php?itemID=4894111.
SimonV