Waar kan ik op mijn loonstrook zien hoeveel ik bijverdien als student?

Als student mag ik dus niet meer dan 13.729,80 euro bijverdienen. Maar van welk bedrag moet ik dan uitgaan?? Bruto, netto?
Op mijn loonstrook vind ik enkel de beschrijvingen: Loon loonheffing en Loon SV (dit is overigens hetzelfde bedrag) Moet ik daarvan uitgaan? Of moet ik alle netto bedragen die ik tot nu toe heb ontvangen gewoon bij elkaar optellen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie de afbeelding, dat zijn de gegevens die ik op mijn loonstrook heb staan. Welke moet ik hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
ronron1212
9 jaar geleden
bruto loon het eerste bedrag boven aan de loonstrook loon voor loonheffing.

Het beste antwoord

Van de bronsite:

"Hoeveel mag je bijverdienen?

De grens voor bijverdienen is in 2014 € 13.729,80. Het gaat om je verzamelinkomen of belastbaar loon. Als je de grens voor bijverdienen nadert, moet je je studiefinanciering stopzetten."

Als je alleen een baan hebt, is dat het 'loon loonheffing' uit je overzicht. Dit is ook het loon zoals dat straks op de jaaropgave verschijnt. Ook wel genoemd 'fiscaal loon' en 'belastbaar loon'. Als je meer bijbanen hebt, tel je uiteraard deze bedragen bij elkaar.
Computoon
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat gaat om het bruto bedrag, die staat onder "loon loonheffing".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vond juist op de site van DUO: Je moet NIET uitgaan van het brutoloon of het sv-loon (loon sociale verzekeringen). Vandaar dat ik het niet meer snapte. Het brutoloon en het SV-loon zijn de enige 2 dingen die op mijn loonstrook duidelijk vermeld worden.
Computoon
9 jaar geleden
Je moet inderdaad niet uitgaan van het brutoloon. Dat is onbetrouwbaar. Want bijv. door een werknemersbijdrage voor het pensioen verandert er niets aan het brutoloon maar het 'loon voor loonheffing' wordt er wel lager door. En als je een leaseauto hebt (kan dat in een studentenbijbaan?) wordt het loon voor loonheffing hoger en verandert niets aan het brutoloon. Het 'loon voor loonheffing' is (what's in a name) het loon waarop de loonheffing wordt ingehouden. Het SV-loon is sinds 2013 voor 'gewone werknemers' gelijk aan het loon voor loonheffing.
Je totaal in dat jaar, tot en met die maand, staat onder "cumulatief". Wil je het geheel van het voorgaande jaar weten, dan vind je dat terug op je jaaropgave
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
De vraag gaat over waar vind hij het op zijn maandelijkse loonstrook.