hoe betaal ik automatisch via paypal?

ik heb een paypal account aangemaakt waarbij ik me ing bank aan heb vastgekoppeld.

ik wou nu iets gaan kopen via internet waarbij ik geld op me paypal moet overboeken.
maar is het niet zo dat dat automatisch ging als je via paypal koopt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (2)

Als er niks op je paypal rekening staat, wordt het geld automatisch van je gekoppelde bankrekening afgeschreven. Staat er bijvoorbeeld €30 op je paypal rekening en je koopt iets van €50, dan wordt eerst de €30 van je paypal rekening afgeschreven en vervolgens het resterende bedrag (€20) van je bankrekening.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik boek zelf trouwens nooit geld over naar m'n paypal rekening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat dacht ik dus ook maar nu ik betaal via paypal klikt
staat er "Geld toevoegen via uw bankrekening" Uw geld staat binnen 4-6 werkdagen op uw PayPal-rekening. U kunt dan verder gaan met betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dan schrijf je het dus over van je bankrekening naar je paypal rekening. Als het goed is hoef je niet te doen wat er staat. Dat heb ik nog nooit gedaan in ieder geval. Ik heb al die keren gewoon betaald zonder ook maar een rooie cent op m'n paypalrekening. Een paar dagen later werd het geld via automatische afschrijving van m'n bankrekening gehaald. Door Paypal. Zonder problemen.
Nadat je je bankrekening aan je paypal account hebt gekoppeld moet je ongeveer 3 dagen wachten voordat je via paypal kunt gaan betalen. Paypal zal een ministorting op je rekening doen om te kijken of deze "geschikt" is. Als dit is gebeurt moet je een link bevestigen. Daarna kun je je paypal account gaan gebruiken.
Je krijgt onderstaand bericht per email:

Op .....datum... heeft u een bankrekening
toegevoegd aan uw PayPal-rekening. Met deze e-mail willen we u er aan herinneren dat u het proces nog niet heeft voltooid.

Bevestig uw bankrekening. Daarna kunt u online winkelen en geld overmaken met uw bankrekening.

PayPal heeft twee kleine bedragen op uw bankrekening gestort.

Controleer na 2-3 dagen of de bedragen op uw bankrekening zijn gestort.

Log in op uw PayPal-rekening, klik op Bankrekening bevestigen en voer de bedragen in.

Bevestig uw bankrekening om een gecontroleerde rekeninghouder te worden. Zo eenvoudig is het.