ben blind in linker oog rechter oog is slecht heb maar 40% licht in ben heel erg depressief heb rug klachten en heb astma kan ik afgekeurd worden

ik ben net van het buitenland terug gekomen naar nederland ik heb daar 8 jaar gewerkt nu ik blind ben geworden en heel erg depressief en daar bij erge rug klachten heb en dus ook astma heb van geboorte ook heb ik post traumatic stress disorder . dus mijn vraag is kan ik hier door afgekeurd worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dat kan, maar daar kan niemand hier een 100% zeker antwoord op geven.
Ga naar de betreffende instanties die je daarover kunnen informeren.
13 jaar geleden
jammer voor je
STERKTE
je moed het hier niet vragen maar met wie het wel moed is degenen die je kan afkeuren ofzo
maar echt ik wens je sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kan alleen een keuringsarts antwoord op geven.
Het hangt er ook vanaf in hoeverre je klachten behandelbaar zijn (zoals de astma en de depressie, die hoeven op langere termijn geen belemmering te zijn), en het is mogelijk dat je prima kunt werken met een aangepaste werkplek (een goede stoel zodat je geen last van je rug krijgt, dat soort dingen).
Bel het UWV en leg je vraag voor, daar kunnen ze je waarschijnlijk adviseren wat te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je bedoelt: heb ik recht op een uitkering?
En dat hangt af van waar en hoe je de laatste jaren gewerkt hebt.
Als je werkt, draag je premies af, als voor een verzekering. Dat geeft je bepaalde rechten. De vraag is niet alleen, heb je daarmate klachten dat je afgekeurd kan worden, maar ook: heb je premies betaald bij een Nederlands bedrijf, zodat je recht hebt op een uitkering.

Ik hoop dat iemand je kan helpen, want zo te horen heb je het niet makkelijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker dat je wilt stoppen met werken, vaak werkt dat juist averechts met een depressie. Je zou eens wat ander werk kunnen proberen en wanneer je word afgekeurd leuk vrijwilligers werk gaan doen of iets wat je altijd al hebt willen doen. Maar van stilzitten word het nooit beter.

Zoals bovenstaande antwoorden al zeggen, een keuringsarts kan je hiermee verder helpen aangezien wij niet kunnen zien in hoeverre jouw rugklachten, depressies en astma hierin kunnen mee spelen.

Heb plezier in het leven ook al is dat soms moeilijk, maar houd in je achterhoofd dat het maar eenmaal is en dat je er koste wat kost iets van wil/moet maken!

Sterkte.