Kunnen winkels traceren wanneer je gepind hebt?

Ik ben hier al een tijdje benieuwd naar, aangezien je op je bankieren app dit al kan zien enzovoort.... kunnen winkels dit terug vinden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.9K
Thecis
4 jaar geleden
En wat bedoel je precies? Van elke transactie is bij een winkel bekend HOE er betaald is. Alle bonnen zijn namelijk gewoon op te vragen. Ze zijn er niet happig op, maar in principe kan het. Alleen op de bonnen is niet je volledige informatie te vinden (alleen laatste 3 cijfers van de rekening uit mijn hoofd). Dus op die manier is het niet traceerbaar. Zij kunnen dus absoluut zien wat er gepind is. Ze kunnen het niet terugkoppelen aan de persoon. In theorie kan het wel m.b.v. een camerasysteem (tijden matchen en zien wat er gekocht is). Op die manier is het dus wel traceerbaar. Maar wat betreft je vraag, ze kunnen bonnen en tijden traceren. Ook de verkoop die gedaan is, maar ze kunnen dit niet koppelen aan persoonsgegevens puur op de informatie dat er gepind is (bijv met een bonuskaart v.d. AH zouden ze wel wat meer persoonlijke info kunnen koppelen).

Antwoorden (1)

Wanneer jij een transactie in de winkel bij de kassa doet, dan kan de winkel de transactiegegevens zien. D.w.z. de wijze van betalen (het pinnen, dus), de rekeningnummers, het bedrag, de omschrijving en het tijdstip.

PIN jij cash bij een geldautomaat (een "ATM") in een winkel, dan is die automaat daar door een bank neer gezet. De winkel kan de gegevens van die automaat niet inzien. De bank, uiteraard wél.

Bedoel jij te vragen of, wanneer jij bij de kassa PINt, de winkel ándere transacties kan zien, dan is het antwoord: nee ! Dat kan alleen de bank.