Kan bol.com mij bij het bkr aanmelden?(negatief)

Ik heb een artikel besteld die ik tot mijn grote spijt niet meer kan betalen. Heel vervelend uiteraard, ik ben nooit van de schulden. Nu wil ik echter een betalingsregeling treffen, maar dat doet Bol.com niet. Ze zullen een incassobureau inschakelen. Ben ik dan geregistreerd bij het BKR? En zonee, vanaf wanneer wel? Ik zal uiteraard proberen een regeling te treffen met het incassobureau.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Bol.com is geen klant van het BKR. Betalingsachterstanden bij bol.com worden dus niet bij het BKR geregistreerd.

Over het algemeen zijn alleen kredietverstrekkers bij het BKR aangesloten. Het kopen van goederen en diensten is, ook al is het op rekening, geen kredietovereenkomst. Tot een paar jaar geleden waren er ook mobiele telefoonaanbieders bij het BKR aangesloten, maar die hebben inmiddels hun eigen signalerings- en registratiesysteem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ik de informatie op de site van Bol.com goed begrijp, dragen zij niet-betaalde vorderingen over aan een incassobureau. Daar zou je voor verdere vragen terecht kunnen over de procedure. Met de woorden op de site van Bol.com:

"Na een overdracht aan incasso heeft bol.com geen inzage meer in de gegevens van de betreffende vordering. Daarom kunnen wij u voor uw vragen alleen verwijzen naar ons incassobureau. De medewerkers helpen u dan graag verder. Als blijkt dat de incasso-overdracht onterecht is, zal het incassobureau er direct zorg voor dragen dat het dossier wordt gesloten.

De contactgegevens van het incassobureau zijn:
Accountor Netherlands BV
Postbus 19234
3501 DE Utrecht
Debiteuren 0900 6663 338 (15 cent per minuut)
Faxnummer (084) 753 72 62

E-mail: incasso.nl@accountorgroup.com"

Wat het BKR betreft:
Op de site daar staat als antwoord op de vraag

"Welke gegevens staan er van mij bij BKR?

Geregistreerd worden kredieten met een minimale looptijd van 3 maanden en een bedrag van meer dan € 500,-. Uitzondering hierop is het verzendhuiskrediet. Deze worden bij het niet nakomen van een betaalafspraak gemeld vanaf € 125,-.
De geregistreerde kredietgegevens zijn:
de hoogte van het krediet
het moment waarop het krediet ontstond
de voorziene laatste aflossingsmaand
de daadwerkelijke laatste aflossingsmaand
de kredietsoort
eventuele bijzonderheden "

Bol.com is volgens mij wel een postorderbedrijf ('verzendhuis') maar je kunt er niet betalen in termijnen ('op krediet kopen'). Naar mijn mening, krijg je daarom geen BKR-registratie.
Computoon