Kan de euro er weer boven op komen?

ik heb gehoord dat er met de euro meerdere dieptepunten waren, maar er na een tijd toch herstel was. Hoe had de euro toendertijd zijn waarde teruggewonnen. En kan de euro er op dezelfde manier weer waarde winnen. Want ik merk nu vooral als ik online shop, dat ik meer moet betalen door de slechte wisselkoers.

Toegevoegd na 4 minuten:
want nu is het het echt erg ik krijg voor 1 euro maar 1,19 dollar terwijl ik eerst 1,5 jaar terug nog 1,50 dollar ervoor kreeg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

De Euro zit op dit moment ongeveer op het historisch gemiddelde.

Het acute gevaar is eerst wel geweken en nu moeten de diverse overheden hun zaakjes op orde maken.

We moeten het afwachten, maar het ziet er niet onverdeeld ongunstig uit.
13 jaar geleden
De euro krijgt meer waarde doordat er meer vertrouwen in de euro terugkomt. Verder krijgt de euro meer waarde als de eurolanden beter presteren dan bijvoorbeeld Amerika en China.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat is geen enkel probleem. de laatste tijd is er veel aandacht voor de problemen in Euroland en daarom daalt de koers. over een tijdje wordt Amerika weer beter bekeken, waar de begrotingstekorten nog veel groter zijn. de euro zal dan weer stijgen, totdat er weer meer aandacht voor de euro zelf komt. kortom, golfbewegingen waar je je niet te druk over hoeft te maken. de koers van de euro ligt trouwens nog steeds ruim boven de begin koers ervan.