Geregisteerd bij bkr door mobiel dochter...wat nu?

toen mijn dochter nog geen 18 jaar was heeft ze een abonement afgesloten bij vodafoon op de naam van ons.
we hebben haar flink gewaarschuwd voor als de telefoonrekening tever zou oplopen dat ze daar de gevolgen zelf van moest dragen.
na een akkefietje tijdens een vakantie in turkeij is ze haar telefoon kwijt geraakt en is haar rekening behoorlijk opgelopen.
na enkele maanden hebben wij samen de gehele rekening betaald , dit doorgegeven bij het bkr maar wij blijven na maanden heen en weer gebel geregisteerd staan als wanbetalers..we worden van het kastje naar de muur gestuurd maar niemand die er iets mee doet...bkr niet en ook vodafoon niet.
we kunnen nu als gezin geen kant meer op..we krijgen geen hypotheek meer rond, kunnen geen pl afsluiten of zelf maar een koelkast op afbetaling kopen..(niet dat we dat van plan zijn maar als voorbeeld)
dit is toch onredelijk als je de rekening al lang hebt voldaan?
maar vooral...wie heeft er een tip hoe we nog iets kunnen bereiken want het is duidelijk dat bkr en vodafoon niet meewerken...deze registratie is niet voor even ..nee dit geld voor 5 JAAR!

Toegevoegd na 14 minuten:
onze dochter was 3 maanden voor haar 18e verjaardag toen ze het afsloot en we wisten niet dat het abonement niet omgezet kon worden na haar 18 verjaardag op haar eigen naam en rekening.
het ging om een bedrag van € 89,-!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een officiele klachtenbrief inclusief bewijzen als bijlagen sturen? Ik weet niet of je dat al gedaan hebt natuurlijk, maar brieven worden soms heel anders behandeld dan telefoontjes. Ook omdat je bij telefoon een klantenservicemedewerker spreekt, die helemaal niet zoveel van dingen afweet, bij een brief komt het vaker aan bij de 'specialisten' van het bedrijf.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
officiele brief kun je niet versturen, ik heb geprobeerd om de bewijzen te mailen ook dit gaat niet lukken

Het beste antwoord

Even aanvulling op bovenstaand, Bij achttien is je dochter "volwassen" en kan ze leningen aangaan zoveel ze wil. Echter jullie zijn tot haar 21e financieel aansprakelijk, als ze de fout ingaat.
Allemaal erg fijn geregeld in dit land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je blijft als ouder verantwoordelijk voor je kind onder de 18, helaas hier is niets aan te doen.
Ik weet niet of je al geïnformeerd hebt bij het BKR welke notering je hebt, daar zitten nogal verschillen in.

Behalve een hypotheek dat is lastig, maar met de rest is prima te leven, geen lening en geen dingen op afbetaling kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig (?) was dit een onderwerp van vara's kassa van afgelopen zaterdag. En ze beloofden te kijken naar achterstallige betalingen van telecom providers en aanvragen van nieuwe hypotheken. Zie onderstaande link voor meer info.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bosuiltje.

Die notering hoeft ECHT geen probleem te zijn.
Als die 89,- euro alles is.. en inmiddels ook alles betaald is, Staat niets je een lening in de toekomst in de weg.

Onderstaande link geeft je alle info.

http://financieel.infonu.nl/diversen/13064-bkr-notering-uitgelegd.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je dochter nog geen 18 was, toen ze dit abbonnement afsloot, heeft Vodaofone een fout gemaakt. Zij hadden beter moeten opletten, een minderjarige mag nog niet dit soort abbonnementen afsluiten.
Ik denk dat als je in de hoogste boom klimt, je een grote kans maakt om je bkr-melding ongedaan te krijgen.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Schakel die dan in, of maak anders gebruik van een rechtswinkel. Stel samen een brief op dat de overeenkomst die je dochter is aangegaan juridisch niet had gemogen, en dat jullie daar toen ook geen toestemming voor zouden hebben gegeven.
Vertel tevens dat jullie de schuld hebben afbetaald, en verzoek om doorhaling bij het bkr.Als je haar wel toestemming hebt gegeven voor t aflsuiten hiervan, denk ik dat het erg moeilijk word om het verhaal door te halen, omdat vodafone dan terug kan vallen op jullie aansprakelijkheid.

Ik denk dat je op deze manier een grote kans maakt.
Succes