Kan je munt geld omwisselen voor papier geld?

Heey mensen,
Ik had tot mijn grote verbazing een spaarpot gevonden tijdens het opruimen. Er kwam alleen maar munt geld uit en ik heb het getelt en het is ongeveer 82-85 euro. Nu kan ik hier natuurlijk niet heel veel mee (bij bv. Kleding kopen). Ik vroeg me af, kan ik dit ergens (bij de bank) omwisselen en er geld papier voor terug krijgen? Anders doneer ik het wel aan een goed doel :)
Liefsss, ik!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.4K
ronron1212
5 jaar geleden
Je kan er toch gewoon mee betalen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Ronron1212 Jaa, zeker. Alleen over enkele maanden verhuis ik naar het buitenland, dus ik denk niet dat ik dit geld dan helemaal op krijg, aangezien er veel 10 en 20 centjes tussen zitten. Ik zou het liever in papier geld willen, zodat ik bv kleding kan kopen. Want als ik kleding koop voor 60 euro, ga ik niet die hele spaarpot geven snapje?
Antoni
5 jaar geleden
Die gele munt van 5 vooraan maakt je spellendoos waarschijnlijk weer compleet...

Het beste antwoord

Als je bij een bank bankiert met vestigingen in de binnenstad zoals ING; Rabo of ABN kun je dit muntgeld meenemen en binnen in een machine gooien waarna het geld op je rekening wordt gestort. Wil je hier graag papiergeld voor dan pin je dit zoals je gewent bent uit een geldautomaat. Meestal staat het geld wat je stort binnen een minuut op je rekening. Het geld storten kost je overigens de eerste paar keren niets.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb antwoord op mijn vraag, heel erg bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee hoor, dat klopt niet. Het geld dat je stort kan je niet meteen opnemen!
Je kunt het storten , zoals ik in mijn antwoord al eerder aangaf.

Andere antwoorden (1)

Je kunt het bij een geldautomaat binnen de bank storten.
Andere optie is het uittellen (per 20 euro bv) en aan een kleine winkelier aanbieden die zelf moet betalen bij de bank voor zijn dagelijkse wisselgeld.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Oooh dat is ook heel slim, dat uittellen. Super bedankt! :)