Wat is voordeliger in het buitenland, betalen met je pinpas of creditcard?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
Doorgaans pinpas, zie hier:
https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/betalen-in-het-buitenland
Utrecht
5 jaar geleden
Geld opnemen bij een automaat is altijd duurder met een credit card.
Binnen de Eurolanden is betalen met pinpas (debit card) of credit card even duur; maakt niet uit want er is geen wisselkoers of opslag.
Bij betalingen niet in Euro's (zoals in Engeland, Zwitserland) is pinnen doorgaans goedkoper dan gebruik van Credit card: een CC heft vaak een extra opslag of commissie op de wisselkoers.

Antwoorden (1)

Vaak is de pinpas het goedkoopste om mee te betalen.
Als je geld opneemt zou ik dit ook gewoon altijd doen met een pinpas, voor nood kan je altijd je creditcard gebruiken. Als je geld opneemt met een creditcard ziet de bank dit als een gevoelige lening, ze weten namelijk niet wat er met het cashgeld gebeurd daardoor betaal je hoge kosten per opname.
Zelf zou ik grotere aankopen gewoon lekker betalen met creditcard ivm de verzekeringen.
Kleine dingen of niet waardevolle items kan je gewoon kopen met je pinpas.