Wanneer komt het nieuwe 100 eurobiljet in omloop?

Vorig jaar kwam het nieuwe 50 eurobiljet in omloop. Is al bekend wanneer de 100 eurobiljetten i omloop?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als we de ECB en Wikipedia mogen geloven, dan zal het nieuwe 100-eurobiljet pas in de eerste helft van 2019 uitkomen. Samen met het 200-eurobiljet.
Pagina 81 van ECB Annual Report 2017:
https://www.ecb.europa.eu/pub/pdf/annrep/ecb.ar2017.en.pdf
SimonV
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naar verwachting eind 2018. Specifiekere informatie is op dit moment nog niet te vinden.
------
Update:

Vanaf mei 2019 komen de nieuwe biljetten van 100 en 200 euro in omloop. Ze zijn
groen en goudgeel en worden iets kleiner, zodat ze volgens de Europese Centrale Bank beter in de portemonnee passen en minder snel slijten.
De bank zegt dat ze ook beter beschermd zijn tegen namaak. De briefjes krijgen een smaragdgroen cijfer en een hologram met kleine eurotekens.
Toegevoegd op 17 september 2018 16:30: tekst
Amadea