Heeft de dealer recht op compensatie na het annuleren van een financien aanvraag?

Auto dealer heeft een financiering aanvraagt aan hun finance groep (ford credit). (O.V.B. Fin.)

Is niet gelukt met de finance groep. Heb netjes een mail gestuurd naar de finance groep over het annuleren van de financieringsaanvraag. (Heb hierover geen antwoord gekregen).

Nu belt de dealer mij op van je mag je auto komen ophalen, want ik ben heb een aanvraag gemaakt bij een andere bank. Dit is helemaal niet met mij gecommuniceerd en heb daarna telefonisch en via de email verteld dat ik geen interesse meer heb en het dus de aanvraag wil annuleren.

De dealer vraagt nu voor compensatie, heeft de dealer hier recht op? En kan ik hier van af.

Heb wel helaas wel een opdrachtbevesting ondertekend.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, als jij een opdrachtbevestiging ondertekend hebt, dan is het voor de dealer zaak dat hij e.e.a. voor jou regelt, ook al is het niet die bank die je in eerste instantie voor ogen had.
jc54