Tot wanneer zijn je ouders financieel verantwoordelijk voor je?

Voor mijn 18e is er een schuld opgebouwd door mijn ouders onder mijn naam. Dit doordat ik studeerde aan een MBO school en de rekeningen van de schoolboeken en het schoolgeld nooit betaald zijn. Nu woon ik inmiddels op mijzelf en ben nu 20 jaar en willen de schuldeisers het bij mij komen verhalen. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
tinus1969
6 jaar geleden
Jij kunt aansprakelijk worden gesteld voor schulden die anderen hebben gemaakt. Zelfs vziw je ouders niet.
TurfGraver
6 jaar geleden
Schulden voor je 18e gemaakt zijn voor je ouders.

Antwoorden (1)

Artikel 395a 1. Ouders zijn verplicht te voorzien in de kosten van levensonderhoud en studie van hun meerderjarige kinderen die de leeftijd van een en twintig jaren niet hebben bereikt.

Overleg ook met je ouders hoe je dit makkelijk kan oplossen, dan hoop ik dat jullie er samen uit komen.