Vanaf hoeveel uur vakantiewerk verliezen mijn ouders hun kinderbijslag?

Ik ben 17 jaar. In juni behaal ik normaal mijn diploma secundair onderwijs.
Sinds 2018 heb ik een studentenjob waar ik 12u per week voor werk. Ik verdien €9.63 per uur.

Op internet las ik vaak dat je 475u mag werken aan verminderde RSZ, en vanaf het 476e uur wordt je met iets meer dan 13% belast.
Mijn ouders vragen zich af of ik niet het risico loop dat ik te veel werk en dus het kinderbijslag verlies. Dat heeft - als ik het goed begrijp - te maken met de 240u die je per kwartaal (3 maanden) mag werken. Per kwartaal zou ik dus 156u werken, wat nog ruim onder de 240u is.

Als ik boven de 475u ga, worden mijn ouders dan ook extra belast, of heeft dat enkel te maken met die 240u?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Gaat niet om de uren maar om het inkomen.
Uw kind mag niet meer dan € 1.285 netto per kwartaal bijverdienen.
https://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/levensloop/hoeveel_bijverdienen/index.jsp
fisbel
6 jaar geleden
@Turfgraver:
U gaat ervan van de kinderbijslag in Nederland uit. Vragensteller woont in België. RSZ staat voor Rijksdienst Sociale Zekerheid: De RSZ in België int en beheert de sociale werkgevers- en werknemersbijdragen waarmee de verschillende takken van de sociale zekerheid gefinancierd worden.
fisbel
6 jaar geleden
@casmaertens:
De 475-urenregeling betreft de inkomstenbelasting / rsz. Voor de kinderbijslag ouders is het URENcriterium leidend. Voor het 1e, 2e en 4e kwartaal mag je niet meer werken dan 240 uur per maand. Voor het 3e kwartaal (zomer) is er een ander regeling. Zie de informatie in de link:
http://brussel.famifed.be/nl/gezinnen/kindsituatie/je-kind-heeft-inkomsten

Antwoorden (1)

Je moet onthouden je mag niet meer dan 240 uur werken per kwartaal.
Je mag niet meer dan 1285 euro netto in het kwartaal verdienen.